План урока в 5 классе "Eating habits "
Оценка 4.9

План урока в 5 классе "Eating habits "

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
Детсад—5 кл
02.04.2017
План урока в 5 классе "Eating habits "
Урок в пятом классе. Составлен план по новому формату,цели поставлены для разного уровня учащихся: 1.S1 - make basic personal and simple statements about Eating habits 1.UE1 - use common singular and plural nouns to say what do you want to eat 1.UE1 - use common singular and plural nouns to say what are countable or uncountable nouns
eating habits.docx
LESSON: Eating habits Date: 14.01.2017 CLASS: 5 B Learning objectives(s) that  this lesson is contributing to Lesson objectives Language objective School: КГУ «СШ №3 с ДМЦ» Teacher name: Ушенина Т.С. Number present: Absent : 1.S1       ­     make basic personal and simple statements about   Eating habits 1.UE1    ­  use common singular and plural nouns to say what do you  want to eat 1.UE1    ­  use common singular and plural nouns to say what are  countable or uncountable nouns All learners will be able to: pronouns  the words and simple statements describing  food  Most learners will be able to: say    the words and simple statements describing breakfast Some learners will be able to: Use   the words  and simple statements describing their eating habits  Learners can:     pronouns  the words and simple statements describing  food  Key words and phrases:    some cheese, some juice   words:                    meat, potato, carrot, butter, strawberry, biscuit, milk,  chips, hamburger Useful classroom language for dialogue/writing: Discussion points:  What do you have for … Can you say why…?  Countable or uncountable  Writing prompts:    a/an,some a/an articles Previous learning Planned timings Start     Time:      Plan Planned activities (replace the notes below with your planned  activities) Organization moment:  The T greets the learners and present the lesson objectives.  After that the teacher asks the Ss to make a circle and sing a  song ­  “Hello”  Then they chose the cards with school things and sit at the  tables according colours (yellow, green, blue, orange)  T – S S ­ T Lead in: Lead in: Learners revise some key words from a  previous topics  (colours and numbers)  SS Resources  PB, AB, TB, CD a song “Hello” PB p. 4 a song “Food”  Cards Worksheets,  glue,   scissors  Pre­ teaching:    the learners pronouns phrase:  adjective +  noun ( a red pen, a green pen…)  Cards on the desk CD1 Time:      Middle Time   End Time   Drilling: Drilling:  Learners pronouns the words PB p. 21, then sentences:    Which food do you like?   all together first with  the teacher’s support, then with some support.  Practice: 1. Learners pronouns the words PB p. 21, then   sentences   It’s Countable or uncountable Individually,  using  the cards on the tables.     Pupils do the task on p 118 ex 5 Cards on the desk B p. 21  Cards   PB p. 21  Do the task Learners do the Craft activity .They put the school things into  the bag.   Each group make the presentation of the  work using  new knowledge.  Concept checking: bingo game. Learners work individually  with the own cards trying find out the correct school thing and  cross it out. One of the learners (one by one) take the card and  say the sentence like:  It’s a pen. This is a pen. These are pens.  Worksheets, glue,    scissors  Cards “Bingo”  Differentiation – how do you plan  to give more support? How do you plan to challenge the more able  learners? Differentiation can be by task, by  outcome, by individual support, by selection of teaching materials and resources taking into account  individual abilities of learners  Differentiation can be used at any  stage of the lesson keeping time  management in mind Reflection Were the lesson  objectives/learning objectives  realistic? What did the learners learn today? Additional information Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Use this section to record the  methods you will use to assess  what students have learned  during the lesson Cross­curricular links Health and  safety check ICT links Values links Health promoting techniques Breaks and physical activities  used. Points from Safety rules used at  this lesson. Monitor classroom space when  sts start moving around Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and  learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both  teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next  lesson?

План урока в 5 классе "Eating habits "

План урока в 5 классе "Eating habits "

План урока в 5 классе "Eating habits "

План урока в 5 классе "Eating habits "

План урока в 5 классе "Eating habits "

План урока в 5 классе "Eating habits "
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.04.2017