Разработка для урока английского языка на тему "Настоящее простое время""

  • pptx
  • 16.05.2023
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала present simple.pptx

PRESENT
SIMPLE

НАСТОЯЩЕЕ
ПРОСТОЕ ВРЕМЯ

Разработчик: Петрова Анастасия Валерьевна
педагог дополнительного образования
МБУ ДО «Детско-юношеский центр»

ДЕЙСТВИЕ ПРОИСХОДИТ
В НАСТОЯЩЕМ ВРЕМЕНИ,
МОМЕНТ НЕ ОПРЕДЕЛЕН

Слова-помощники:

usually – обычно always – всегда
sometimes – иногда often – часто
never – никогда every ….– каждый (день,т.д)

УТВЕРЖДЕНИЕ

МЕСТОИМЕНИЕ / СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ
+ ГЛАГОЛ.

Я работаю.  I + WORK = I WORK.
Мы переписываемся.  WE + CHAT ONLINE = WE CHAT ONLINE.

УТВЕРЖДЕНИЕ

Упражнение 1. Вставьте глаголы в Present Simple.
go, watch,  read,  like, walk,  come,  do

My name's Pavel.
In the evening I usually (1) ___________ my homework.
Then I (2) ___________  TV or video.
I (3) ___________  action films! They are super! Then I  (4) ___________ my  dog.  After  that I  (5)  ___________ home, (6) ___________  a book and (7) ___________  to  bed.

УТВЕРЖДЕНИЕ

МЕСТОИМЕНИЕ / СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ
+ ГЛАГОЛ.
Я работаю.  I + WORK = I WORK.
Мы переписываемся.  WE + CHAT ONLINE = WE CHAT ONLINE.

Местоимение 3л.ед.ч (HE, SHE, IT) 
+ ГЛАГОЛ + “S”

Он работает.  HE + WORK+S = HE WORKS.
Она переписывается.  SHE+ CHAT + S ONLINE = SHE CHATS ONLINE.

УТВЕРЖДЕНИЕ

Упражнение 2. Вставьте глаголы из скобок в форме Present Simple.

1.He ________ (get) up at 7.
2.He ________ (speak) English every day.
3. Не ________   (chat online) in the morning.
4. He   ________  (play) computer games in the afternoon.
5. Sometimes he  ________  (swim) in the lake.
6. He often  ________ (read) books.
7. He sometimes  ________ (draw) different pictures in the evenings.

Вопросы

Для подлежащих всех лиц и чисел  “Do”

Необходимы помощники
Do / Does

Для подлежащих 3л.ед.ч. (HE, SHE, IT)  “Does”

Вопросительная форма

Do + I/you/we/they + ГЛАГОЛ

Do you chat online?
Do they get up at 6 a.m?
Do we play computer games?



Упражнение 3. Поставьте глаголы в следующих предложениях в
вопросительную форму

1. I (do) morning exercises. 2. We (work) in the company. 3. They (sleep) after lunch. 4. We (call) our friends. 5. They (drink) tea every day. 6. Your parents (have) a car.



Вопросительная форма




Does + HE/ SHE/ IT + ГЛАГОЛ


Does he chat online?
Does she get up at 6 a.m?
Does it work?

Упражнение 3. Поставьте глаголы в следующих предложениях в
вопросительную форму
Alice (have) a sister.
She (get) up at seven o'clock.
He (go) to university in the morning.
Nick (do) his homework every day.
She (take) a bus to school
Polly (speak) English well.
Her friend (call) you at 8 o’clock.
Ann (take) a shower before going to bed.
Paul (go) to bed at 11 p. m.



Отрицание

Для подлежащих всех лиц и чисел  “Don’t / DO NOT”

Необходимы помощники
Don’t / Doesn’t

Для подлежащих 3л.ед.ч. (HE, SHE, IT)  “Doesn’t / DOES NOT”

ОТРИЦАНИЕ

I/you/we/they + DON’T + ГЛАГОЛ

You don’t chat online.
They don’t get up at 6 a.m.
We don’t play computer games.



Упражнение 4. Поставьте глаголы в следующих предложениях в
отрицательную форму

They (get) up early at the weekend.
You (watch) TV in the evening.
We (take) laptops to school.
They (have) breakfast at home.
I (walk) with my dog in the morning.
My classes (start) at eight.
We (do) sport twice a day.
I (eat) lunch at about 2 o’clock..



ОТРИЦАНИЕ




HE/ SHE/ IT +DOESN’T + ГЛАГОЛ

He doesn’t chat online.
She doesn’t get up at 6.
It doesn’t work

Упражнение 5. Поставьте глаголы в следующих предложениях в
отрицательную форму
He (play) football after school.
She (write) emails.
My friend (surf) the Internet.
My mum (speak) English.
Her sister (like) fish.
Bob (have) any friends.
His brother (work) in the office.
She (read) very fast.
His uncle (drive) a car.
Elizabeth (drink) coffee.



Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Simple:

My working day (to begin) at seven o’clock.

I (to get) up, (to switch) on the radio and (to do) my morning exercises.

It (to take) me fifteen minutes.

At half past seven we (to have) breakfast.

My father and I (to leave) home at eight o’clock.

He (to take) a bus to his factory.

My mother (to work) a doctor, she (to leave) home at nine o’clock.

In the evening we (to gather) in the living room.

We (to watch) TV and (to talk).