Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"
Оценка 4.9

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Оценка 4.9
Культурные мероприятия +1
doc
английский язык +1
10 кл—11 кл
03.05.2018
Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"
Данная разработка предназначена для типа урока: введение нового материала. С помощью данного мероприятия производится углебление знаний студентов и своей родной стране, о ее культуре, истории, науке. Здесь представлены известные исторические деятели, показаны исторические и современные реалии, в которые углубляются обучающиеся. Происходит формирование положительной, активной жизненной позиции гражданина и патриота.
историко-патриот. урок.doc
Разработка урока по английскому языку на тему  «Historical and patriotic education» ­  Историко­патриотическое воспитание» Подготовил: преподаватель Английского языка Семёнова И.В. План урока 1­2 Тема: «Historical and patriotic education» ­ Историко­патриотическое  воспитание Цель: Введение нового лексического материала Задачи:  Образовательная: углубление знании о стране/странах изучаемого  языка, их науке и культуре, исторических и современных реалиях,  общественных деятелях; Развивающая: развитие и воспитание способности к личностному и  профессиональному самоопределению, социальной адаптации, формирование  активной жизненной позиции гражданина и патриота; Воспитательная: воспитание у обучающихся чувства патриотизма. Средства обучения: тематическая папка №1 «Историко­патриотическое  воспитание»; аутентичные тексты: «Russia», «Victory Day», «Moscow, a Hero  City». Ход урока: 1. Организационный момент: приветствие, объявление темы,  цели и задач урока и последовательности работы. Урок проводится в  виде игры. 2. Фонетическая зарядка:   А) Отметьте слово, в котором буквы читаются не так, как в остальных  словах. e: 1) he; 2) she; 3) we; 4) pen; 5) green a: 1) name; 2) lake; 3) trade; 4) jam; 5) place o: 1) frog; 2) clock; 3) zoo; 4) strong; 5) forest i:  1) big; 2) pig; 3) sing; 4) swim; 5) bird u: 1) pupil; 2) jump; 3) music; 4) you; 5) June Б) Соедините стрелками звуки и слова, в которых они встречаются.  В) Закончите строку, написав не менее трех слов. [ж] jam, character, cat… [a:] mask, marmalade, are, pasties… [eР] cake, tasty, favourite… [e] Welsh, eggs, clever… [i:] treat, cheese, tea… 3. Чтение и перевод слов по данной лексике. Autumn, fascists, Communist Party, people to help the Red Army, to defend  the capital, Muscovites, Party or Komsomol, were on duty day and night,  went to the front, ready to defend factories, offices and houses, Socialist  Motherland, fascist army, the fascists were defeated in December, victory,  Great Patriotic War, Hero City, the Red Army men defended our capital. 4. Чтение, перевод и обсуждение текстов. Каждой группе  дается текст. Их задача за определенное время понять содержание,  выделить основные факты; отделить главную информацию от  второстепенной; извлечь необходимую, интересующую информацию;  определить свое отношение к прочитанному; создать свой собственный доклад на основе прочитанного текста и донести до слушателей  (одногруппников). I группа – «Russia» II группа – «Moscow, a Hero City» III группа – «Victory Day» 5. Каждая группа на время создает кроссворд из слов по своему  тексту и представляет на обозрение остальным группам. (Какая группа  быстрее разгадает быстрее кроссворд своего соперника, тот получает  дополнительный балл). 6. Из букв нужно составить слова по данной лексике. А) iytocvr ­ victory Б) yothsir ­ history В) oalerhntdm – motherland Г) aisstfsc – fascists Д) ecmatil ­ climate Е) nisdteca ­ distance Ж) uoyctrn – country З) aergt – great 7. Разгадать кроссворд. e m f o p o c m o e t o p a p p n h e l a r e w a e g h l a e g r n r h x o u o d e h t e i l g y d i n a b o r i p m s e v o a m o i c t o c w a r b f r u r d i e m n w t x y w x z o o k c u o i c c m a k s p u o c m e o a a l u f l n t t r z f c f i i s r p t s t d y z d f a s p a w y По горизонтали: people, motherland, army, capital, victory, Komsomol, men, hero. По вертикали: patriotic, war, help, great, party, red, fascists, front. 8. Чтение текста: «Russia». 9. Подведение итогов. Д/з: выучить слова по данной лексике,  составить собственный рассказ на английском языке основываясь на  полученную информацию. Выставление оценок, возвращение к цели и  задачам урока. Moscow, a Hero City In the autumn of 1941 the fascists came near to Moscow. The Communist  Party called on the people to help the Red Army to defend the capital. One  hundred and twenty thousand Muscovites, half of them Party or Komsomol  members, went to the front. The people of Moscow were on duty day and night,  ready to defend factories, offices and houses. The city’s factory workers did not  leave their machines, they worked day and night. The Red Army men defending Moscow fought to the last for their Socialist  Motherland. The fascist army could not take Moscow; the fascists were defeated in December of the same year. The Red Army victory at Moscow was very important for the Soviet people  and their army. Now they could see their future victory in the Great Patriotic War. Moscow is a Hero City because its population and the Red Army men  defended our capital like heroes. People from Russia and other countries come to visit the places where the  heroes of 1941 fought. They bring flowers to those who defended Moscow and  their Motherland. Victory Day. The Great Patriotic War ended in May, 1945. That spring day of May 9 went down in the history of our country as Victory Day. It is celebrated by meetings and marches. People bring flowers to the monuments where war heroes lie. War veterans tell young people how they fought during the war to defend their socialist country. Victory was won at a high price.  The soviet people had to fight against the fascists from the White Sea in the   north   to   the   Black   Sea   in   the   south.   They   defended   Moscow   and Volgograd and thousands of other towns and villages. They helped the peoples of many other countries to become free from fascism.  The heroic Soviet people not only defended their own country, their saved the world. But Victory Day is not only a day to remember those who did not come back from the war. It is a day to be proud of all progressive who took an active part in winning the victory over the fascists and helped the Soviet Army. At the same time, on Victory Day we not only remember the past. We must think about the future and defend peace. The Soviet peace programmer calls all people of the world to fight actively against war. Russia Our country, which called Russia, is the largest country in the world. It lies both in Europe and Asia. The shortest distance from west to east is more than nine thousand kilometers, and the shortest distance from north to south is more four and a half thousand kilometers. Twelve countries bound Russia on land, and three oceans wash it. The largest  seaports  are  Murmansk,  Leningrad,  Odessa  and Vladivostok.  The Black Sea coast is a very popular place for people who prefer to spend their holidays at the seaside. The climate of our great country difference from one part to another. The eastern part of the country is warmer in summer then the western part, but the winter is much colder in the east. The climate on the Black Sea is subtropical. Some northern and southern parts are very cold or very hot. Some parts of the country are covered with mountains and hills. Large regions in the north, in the south and in the east are not very good for man and few people live there. It is difficult to develop agriculture and industry in these regions, but many young people go there to built new towns, factories, railways and canals. Russia   has   many   rivers.   Twenty­two   of   them   are   more   then   one thousand kilometers long. They flow into seas or oceans carrying ships and boats to large and small ports to develop new industrial centers.

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"

Разработка внеурочного занятия по английскому языку по теме "Историко - патриотическое воспитание"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
03.05.2018