Развитие техники чтения на уроках английского языка
Оценка 4.7

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Оценка 4.7
Домашнее обучение +2
docx
английский язык
1 кл—5 кл
09.06.2017
Развитие техники чтения на уроках английского языка
Учебное пособие предназначено как для учителей, так и для учащихся, родителей. В учебное пособие вошли упражнения, которые помогут выработать правильное произношение звуков, звукосочетаний, слов, научить уверенно читать тексты на английском языке. Наглядное и доступное изложение материала способствует его успешному усвоению.
Развитие техники чтения на английском языке.docx
ГУ «Жаксынская средняя школа №2» Авторская программа Учебное пособие по английскому языку  «Развитие техники чтения  на уроках английского языка» Подготовила:  Учитель английского языка Рябокон Л.А. Введение В настоящее время большое внимание уделяется изучению  английского языка, а так как русский и казахский алфавит и  приемы обучения чтению на русском (казахском) языке сильно  отличаются от английского языка, то у детей возникают  трудности с чтением английских текстов.  Данное учебное  пособие предназначено для начинающих обучение и может  помочь, как учителям, так и родителям. Оно может  использоваться, как дополнение к учебнику английского языка  для 2 класса (Рахимжанова С.Д., Аскарова Л.Д., Волкова А.С.),  или использоваться самостоятельно.  Пособие рассчитано на 16 часов (1 полугодие), имеет  дополнительный материал, который может быть использован в  течение всего года. В учебное пособие вошли упражнения,  которые помогут выработать правильное произношение звуков,  звукосочетаний, слов, научить уверенно читать тексты на  английском языке. Наглядное и доступное изложение материала способствует его успешному усвоению.    Английский алфавит № БУКВА ТРАНСКРИПЦИ 1. A a Я [ ei ] № БУКВА ТРАНСКРИПЦИ 14 . Я [ en ] N n 2. B b [ bi: ] 3. C c [ si: ] 4. D d [di: ] 5. E e [ i: ] 6. F f [ ef ] 7. G g [ d3i: ] 8. H h [ eit∫ ] J j I i 9. 10 . 11 . 12 . 13 . M m K k L l [ ai ] [ d3ei ] [ kei ] [ el ] [ em ] S s T t 15 . O o 16 P p . 17 . Q q 18 R r . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . W w 24 X x . 25 . 26 . U u V v Z z Y y [ əu ] [ pi: ] [ kju: ] [ a:(r) ] [ es ] [ ti: ] [ ju: ] [ vi: ] ['dΛblju:] [ eks ] [ wai ] [ zed ] Lesson1.  Aa, Mm, Nn, Kk, Tt, Dd   M –mate, man, map, mat,  n – name, d – date, t – take, k ­ Kate                              Aa                        [ei]        [æ] Remember    ! Все гласные в открытом слоге читаются так, как они  называются в алфавите a =[ei] =[эй]  Name, made, make, mate, date, take, name, take, date, Kate, take, name, take, name, Kate, made, make, mate, name     слог Закрытый    a =[æ] =[э] an, am, at, and, Ann, Nan, dad, Nan, man, mat, map,  Ann, at, an, and, am, dad, mat, map, man, dad, Nan, dad, Nan, dad  Ann and Nan, Kate and Ann, man and dad, date and map,  Kate, take a map. Ann, take a mat. Dad, take Kate.  Lesson 2. I(y), Bb, Pp, Ll, Ss, Hh   [ei] Bate, plate, pale, plane, lake, late, lane, snake, skate, sale,  [æ] and, band, pan, pat, had, hand, ham, hat, I(y) [ai]     [i] 1. I(y) = [ai] = [ай]  I, nine, hi, my, by, bite, like, lite, life, lie, line,  pine, pie, pile, 2. I = [i] = [и] is, it, ill, in, his, him, film, fifty, sit, lip, list, silk, silly 3. My dad, my name, my mate, my map 4. His dad, his name, his mate, his map 5. I and my dad, I and Ann, dad and Kate, Mike and Ann 6. Kate, take my map. Ann, take his map. Dad, take his plane. 7. Hi, I am Ann. I am nine.  Hi, my name is Kate. I am nine. Hi, I am Mike. I am nine.  Hi, my name is Mike. I am nine. Lesson 3. Ee, Ff, Jj, Rr, Vv Открытый слог (1 тип слога) ­  ee [i:] =[и]  Закрытый слог (2 тип слога) – e [e] = [е] ee [i:] see, sleep, seel, seek, seen, fee, feet, tree, teen, street, see e [e] pen, pet, let, red, seven, ten, fell, fen,  1. Red, red pen, seven red pens, ten red pens,  a hat, seven red hats,  ten red hats, present, seven red presents, ten red presents, his  present, his pen, his hat  2. I see Jill. Jill sees me. Jill is nine.  I see Jane. Jane sees me. Jane is ten.  I see Jane and Jill. Jane, take a pen. Jill, take a hat. 3. Let me take. Let me try. Let me see. Let me skate. Lesson 4. The Secrets of English Consonants C and G Секреты английских согласных C и G c+e       c+i        [s] =[c] c+y В остальных случаях c = [k] 1. centre, city, nice, pencil, cycle  2. cake, can, cry, cat, Canada,  g+e ʒ g+i        [d ] =[дж] g+y                              В остальных случаях g = [g] =[г] 1. page, cage, gentleman, giant, gills, gym, gymnastics 2. bag, go, big, green, grass,  Remember!  [g] Girl, get, give, geese 3. I can sing. He can sing. A girl can sing. My dad can sing. His dad can sing. A man can sing. Ann can sing. Jane can sing. 4. I can dance. He can dance. A girl can dance. His dad can dance. 5. Let me go. Let me sing. Let me dance. I see a present. Let me  take a present. I see a hat. Let me take a hat. I see a cake. Let me  take a cake.   Lesson 5 Oo, Qq, Ww 1. We, wine, wife, weel, wind, winter 2. Queen,  Oo ə ͻ [ u]    [ ] ə 1. o = [ u] = [оу]    open, close,  ͻ 2. o = [ ] = [o]  not, got No, note, nose, go, home, so, spoke, spoken,  Not, dog, stop, hot, plot, pot, frog, top, stop, dog, 3. A nice rose, a nice rope, I see a nice rose. I see a nice rope. I can sing. We can sing. My dog cannot sing.  I can dance. We can dance. My dog cannot dance.  I can open my present. We can open my present. My dog cannot  open my present. 4. I see a queen. He sees a queen. We see a queen.  Lesson 6 Uu, Xx, Zz    Remember!   Put, pull, push Uu [ju]    [˄] u =[ju] =[ю]    music, pupil, tulip, duty, due u =[˄] = русский короткий звук, как в слове так или палка      us, up, umbrella, uncle, bus, but, butter, duck, hundred Come to lunch, Bunny – Приходи к завтраку, Бани. 1. zebra, zip 2. six, box, six boxes, 3. 100 ­hundred, 600 ­ six hundred, 900 ­ nine hundred, 700 – seven hundred  4. Hi, I am Ben. I am a driver. I can drive. I have a bus.     He is Ted. He is a pilot. He can fly. He has a plane. His name is Mike. He is a doctor. He can help me. Hi, I am Willy. I am six. I have a plane. I will be a pilot.  Lesson 7 Сочетания согласных ʧ ʃ  ]  sh = [  ] Ck = [k]  th = [ð] th = [ ]   ch =  [ θ  Ck [k]  = [к]  black, back, clock                [ð]  this, that, father, mother, brother th                 [ ]   thin, three, thank you, think ch =  [  ] =[ч]  teacher, lunch, chicken, chick sh = [  ] =[ш]    she, shake, shut θ ʧ ʃ 1. The third, the fifth, the seventh, the ninth 2. This is my father. He is a pilot. He has a plane. He can fly.     This is my mother. She is a teacher. She can teach children. This is my brother. He is a taxi – driver. He can drive a taxi.  Lesson 8 Чтение гласных с буквой “r” ( 3 тип слога) car, park, are, dark, March, hard, a+r = ar [a:] o + r = or [ :]ͻ form, horse, morning, or ə e+r = er [ :]   i+r = ir [ :]   u+r = ur [ :] ə ə her,  girl, skirt, first, third turn, turn on 1. a car, a dark car, a park, a dark park. This is a dark car.  2. form, the first form, the third form, horse, the first horse, the third horse. Is it the first horse or the third? 3. her car, her horse, her skirt, her park 4. This is a girl. Her skirt is dark green, her T – shirt is dark blue.   She has a sheep and a horse. 5. This is my mother. She is a teacher. Her dress is dark green. She  can sing and dance. She has a dark blue car. 6. They are drivers. They work hard. They have dark cars.       Lesson 9 Сочетания гласных ea =[i:]        ee = [i:]        oo = [u:] But: head [e] ­ голова ea =[i:]     eat, clean, speak, meat, teacher ee = [i:]    see, sleep, tree, meet oo = [u:]   cook, school 1. I see a tree. It is green. The tree is green in summer. It is not  green in winter. Is this tree green in spring? Yes, it is. It is green in  spring and in summer, But it is not green in winter. 2. I see a teacher. The teacher has a clean book. The teacher can  speak English. 3. my goose, his goose, her goose. I have a goose. He has a goose  too. She has a goose too.   Lesson 10 Сочетания гласных ay = [ei]        ey = [ei]       oy = [ i]ͻ But:  eye [ai] – глаз ay = [ei]    day, today, play, say    ey = [ei]    grey, they  oy = [ i]    boy, toy ͻ 1. This is a boy. He has a toy. These are boys. They have toys. 2. This is a girl. She has a grey toy. These are girls. They have grey  toys too. Lesson 11 Wh – reading Чтение wh Wh = [w]   white, when, what, where, why But: who [hu] Remember!: Do [u:]    does [d˄z]   does not = doesn’t [d˄znt] 1.  What do you do? I do my homework.      What does he do? He does his homework.      What does she do? She does her homework.      Where do you go? I go home.      Where does he go? He goes home.      Where does she go? She goes home.      When do you go to school? I go to school at…      When does she go to school? She goes to school at …      Why do you cry, Willy? 2. “Hello, Alex.”      “Hello, Pete.”      “Is your sister at home?” “No, she isn’t.” “Where is she? “She is at school” “Good – bye.” “Good – bye.”  Lesson 12 Who – reading Чтение WHO 1. Who, whom, whole, whose 2. Who is it? Whom are you waiting for? Whose book is this? Who is absent? On the whole I agree – В целом я согласен 3. Who is it? It is my brother. He has short hair and blue eyes.     Who is it? It is my sister. She has long hair and green eyes. 4. Whose nose is it? It’s my nose.     Whose leg is it? It’s his leg.     Whose head is it? It’s her head. 5. Whom are you waiting for? I am waiting for my sister. She has  blue eyes and long hair. Whom are you waiting for? I’m waiting for my brother. He has  black short hair and green eyes. Lesson 13 Ow – reading Чтение – ow Ow = [au]              ow =[ u] (ə в конце слова) Ow = [au] town, brown, down ow =[ u] (ə в конце слова) grow, low, slow, show, window But: now [nau], how [hau] 1. town, eleven towns, twelve towns, thirteen towns,  2. brown, my brown car, his brown book, her brown hair,  3. a window, 1 window, 11 windows, 12 windows, 13 windows  4. Whose girl is it? It’s Ben’s sister. She is ten.  Whose boy is it? It’s Ben’s brother. He is eleven. Whose car is it? It is my uncle’s car. Lesson 14 Wr [r]      kn[n]       ph [f] Wr [r]      wrong, write, wry kn[n]       know, knife, knee ph [f]       phone, telephone, photo 1. write, write words, write books. I can write English words. 2. know, know words. I know English words. 3. phone, 11 phones,12 phones, 13 phones, 14 phones, 1 phone 4. photo, 15 photos, 16 photos, 17 photos, 18 photos 5. Whose phone is it? It is my phone.     Whose photo is it? It is Ben’s photo.     Whose sister is it? It is Ann’s sister.     Whose book is it? It is my brother’s book.     Whose car is it? It is my grandfather’s car.     Whose telephone is it? It is my mother’s telephone. Lesson 15 ind = [aind]      ild = [aild]      ight = [ait] ind = [aind]      kind, find, mind ild = [aild]      child, mild ight = [ait]      right, bright, night, light 1. a kind mother, a kind father, a kind aunt 2. child, my child, her child, his child 3. bright toy, bright book, bright car 4. My aunt is very kind.     Sam likes to fight.     English winter is mild.     Switch off the light, please.  Lesson 16 Reading vowel + “r” + vowel Чтение гласной + “r” + гласная (4 тип слога) ] care ­  I don’t care for it. are [ ere [i ] here – I am here. Here you are. ore [ :] more – I want some more, please. ure [ju: ] pure – I like pure water. ire [ai ] fire – That’s a camp – fire. ɛə ə ͻ ə ə Review 1. Заполните таблицу. Words for help (слова в помощь) Street, lift, fine, storm, nose, set, fir, more, here, like, pot, her, nut,  not, open, name, turn, pure, tube, care, form, car, cat, fire. a i e o u Открытый слог Закрытый слог Гласная + r Гласная + r + e Appendix.  Приложение Чтение гласных букв Алфавитное В конце слова название  буквы А а [ ei ] O o [  u ] ə U u [ ju: ]  E e [ i: ]  I i / Y y [ ai /  wai ]  гласная согласная гласная + r I [ ei ] take  ə [  u ] rose  [ ju: ] use  [ i: ] Pete  [ ai ] Mike [ ai ] fly  II [ æ ] cat  ɔ  ] dog  [  Λ [   ] cup  [ e ] pet  [ i ] pig [ i ] system III [ a: ] car  ɔ [  : ] for  ə : ] fur  [  ə [  : ] her  A  [ei] [æ] plane [plein] bag [bæg] [a:] car [ka:] гласная +re (+  согласная) IV εə [   ] care ɔ [  : ] more  ə [ u  ] sure  ə  ] here  [ i ə  ] tyre  [ ai [ ]εə care [k ]εə O  [ u]ə [ɔ] [ɔ:] [ɔ:] nose [n uz]ə box [bɔks] sort [sɔ:t] store [stɔ:] U  E  I  Y  [ju:] tube [tju:b] [ʌ] bus [bʌs] [ɜ:] turn [tɜ:n] [ju ]ə pure [pu ]ə [i:] [e] Pete [pi:t] pet [pet] [ɜ:] her [hɜ:] [i ]ə here [hi ]ə [ai] [i] pine [pain] big [big] [ɜ:] girl [gɜ:l] [ai ]ə fire [fai ]ə [ai] [i] bye [bai] Syd [sid] [ɜ:] myrtle [mɜ:tl] [ai ]ə tyre [tai ]ə Phrase/фразы [ei] Haste makes waste. Поспешишь – людей насмешишь. It may rain today. Сегодня может пойти дождь. Make haste. Поторопись. Save your pains. Зря стараешься. [æ] That’s flat.Это решено и баста. And that’s that. Вот так – то. Sam’s acting the ass.Сэм валяет дурака. Fancy that! Подумать только! He that hatches matches hatches catches. Не рой другому яму. [e] Press the bell. Нажмите кнопку звонка. ( Позвоните). Get better. Выздоравливай. Very well, then. Очень хорошо, раз так. Nell’s never felt better. Нелл чувствовала себя превосходно. [i:] Pleased to meet you. Рад познакомиться с Вами. Please, be seated! Садитесь, пожалуйста. A pea for a bean. Отказ от малого в надежде на большее. [ai] Time flies! Как время летит! I quite like Mike. Мне очень нравится Майк. Ike and Ivy sat side by side quite as mice. Айк и Айви сидели  рядышком, тихие, как мышки. Is Mickey in? Микки дома? In with him. Пусть войдет. [i] [ou] Go home! Иди домой! Nobody’s at home.Никого нет дома./Винтика не хватает ( в  голове). No smoking! Не курить! [ ]ᴐ Jog on. Иди своей дорогой. Possibly not. Возможно нет John’s dog got lost. Собака Джона потерялась. [ :]ᴐ Forewarned is forearmed. Кто предупрежден, тот вооружен. Cora adores small talk. Кора обожает светскую болтовню. The Mortons called the new – born Nora. Мортоны назвали  новорожденную Норой. [ju] Read the newspaper review. Прочитайте обзор событий  в газете. The new moon is due. Молодая луна является вовремя. Do you usually have two pupils on duty. У вас в классе обычно  дежурят 2 ученика. [u:] Ruth can’t say boo to a goose. Руфь и мухи не обидит. Don’t you be too soon. Не делай поспешных выводов. Sue's true blue. Сью – верный человек. [ ]˄ Come to lunch Bunny. Приходи к завтраку, Бани. Russ rang up hurriedly. Расс быстро положил телефонную  трубку. Guss mustn’t trust to luck. Гаст не должен полагаться на  счастливый случай. [a:] Start the car. Заведи машину. How smart you are, aren’t you, Mark? Ну и хитер же ты, Марк. Art’s rather marvelous. Арт – удивительный человек. [ ]ə Certainly, cir. Разумеется, сэр. Bertie's the observed of all observers. Берта – центр внимания. What a hurly –burly girl Urse is!Что за взбалмошная девушка эта  Урсула! [au] Now, now! Ну, ну! Успокойся! Out of doubt! Несомненно! How about an outing? Может быть, устроим пикник? Boys will be boys. Мальчишки – это всегда мальчишки. Joy is at boiling point. Джой вне себя от гнева. Nick is tired. Ник устал. [ai ]ə [ju ]ə It’s a usual cure for a cold. Это обычное лечение при простуде. Curiosity is incurable. Любопытство ­  неизлечимо. It’s a nice flower. Это прекрасный цветок. This is the Kremlin tower. Это ­ Кремлевская башня. [au ]ə [e ]ə Well, I declare. Ну, знаете! I dare swear there's Mary down there. Готов поклясться, что это  Мэри там. Consonants Drills Тренировка согласных [p] /[b]  Pea ­ bea  pray – bray  cap – cab  par – bar Tie – die  try – dry  but – bud come – gum crow – grow  pick  – pig Chin – gin  rich – ridge  chug – jug Win – wing  Kin – king cup – cub pay – bay mop – mob prim ­ brim [t]/[d]  too – do  tray – dray  bit – bid [k]/ [g]  core – gore  dock – dog  kay – gay  late ­ laid  Kate – gate  crew ­ grew ʧ ʒ [ ]/[d ]  etch – edge  char – jar  march ­marge  Pin – ping  Ran ­ rang ]ɳ [n]/ [  Stun – stung  Bun – bung ɳ [ k]/[ ɳ ] Think – thing  Sunk – sung  Bunk – bung  Runk – rung  Brink –bring  Sink ­ sing Fine – vine  Safe – save  define – devine [f]/[v]  fear – veer  staff – starve  proof ­ prove The third said – zed  hiss – his We – vee  why – vie We – fee  Wool – fool [ð]/[ ]θ  the fourth  the fifth [s]/[z]  sip – zip  sou ­ zoo [w]/[v]  wail – veil  wow ­ vow [w]/[f]   Wore – four  Worst – first  Wire – fire  Wheel ­ feel Riddle Time – WHO AM I?  Find Me! I start with ‘P’ and end with ‘E’, but I have thousands of letters. Who am I?  Answer: Post Office  What is a word comprise of 4 letters, stills is also made of 5. Occasionally written with 12  letters and later with 5. Never written with 5 but happily with 7. Answer: What, Still, Occasionally, Later, Never, Happily  I have all the knowledge you have. But I am small as your fist that your hands can hold  me. Who am I?  Answer: I’m your brain!  I have 28 days in a month. Which month I am?  Answer: All months in a year have 28 days and many have more than 28 days.  Find me who am I. I am the building with number stories.  Answer: A Library  Scientists are trying to find out what is between earth and heaven. Can you find me?  Answer: AND  What is the word that is spelled incorrectly in all dictionaries?  Answer: Incorrectly  Everyone in the world break me when they speak every time. Who am I?  Answer: Silence  It’s fun time now to enjoy these good riddles and have a good laugh.   A boy and an engineer were fishing. The boy is the son of the engineer but engineer isn’t  the father of the boy. Then who is the engineer?  Answer: Engineer is the boy’s mother.   Everyone in the world needs it. They generously give it. But never take it. Then what is it?  Answer: Advice   Four children and their pet dog were walking under a small umbrella. But none of them  became wet. How?  Answer: It was not raining!   It is your possession and belongs to you. However, you use it very rarely. What is that?  Answer: Your name.  I will come one time in a minute, two times in a moment, but will never come in thousand  years. Tell who am I?  Answer: ‘M’  There is a kind of fish that can never swim. What is that?  Answer: DEAD FISH   You always make a more of them, but leave more of them behind you. The more you do,  the more you leave behind. Tell what is it?  Answer: FOOT STEPS  Which moves faster? Heat or Cold?  Answer: HEAT. Because many catches cold but cannot catch heat.   I will always come, never arrive today. What am I?  TOMORROW  I go around all the places, cities, towns and villages, but never come inside. What am I?  A STREET   I’m full of keys, but I can’t open any door. What am I?  A PIANO   If you give me water, I will die. What am I?  FIRE   I have rivers, but don’t have water. I have dense forests, but no trees and animals. I have  cities, but no people live in those cities. What am I?  A MAP   I don’t speak, can’t hear or speak anything, but I will always tell the truth. What am I?  A MIRROR   People buy me to eat, but never eat me. What am I?  A PLATE   I don’t have wings, but I can fly. I don’t have eyes, but I will cry! What am I?  A CLOUD  I have no life, but I can die, what am I? A BATTERY   I have no legs. I will never walk, but always run. What am I?  A RIVER   I’m the end of the colourful rainbow. What am I?  W   I don’t have eyes, ears, nose and tongue, but I can see, smell, hear and taste everything.  What am I?  A BRAIN  Poems and songs Rain, Rain, Go Away Rain Rain go away, Come another day, Daddy wants to play, Rain Rain go away, Rain Rain go away, Come another day, Mommy wants to play, Rain Rain go away, Rain Rain go away, Come another day, Brother wants to play, Rain Rain go away, Rain Rain go away, Come another day, Sister wants to play, Rain Rain go away, Rain Rain go away, Come another day, Baby wants to play, Rain Rain go away, Rain Rain go away, Come another day, All the family wants to play, Rain Rain go away . Twinkle, Twinkle, Little Star Twinkle, twinkle, little star, How I wonder what you are! Up above the world so high, Like a diamond in the sky. Twinkle, twinkle, little star, How I wonder what you are! Old MacDonald Had A Farm Old MacDonald had a farm, E I E I O, And on his farm he had a cow, E I E I O. With a moo moo here and a moo moo there, Here a moo, there a moo, everywhere a moo moo. Old MacDonald had a farm, E I E I O. Old MacDonald had a farm, E I E I O, And on his farm he had a pig, E I E I O. With an oink oink here and an oink oink there, Here an oink, there an oink, everywhere an oink oink. Old MacDonald had a farm, E I E I O. Old MacDonald had a farm, E I E I O, And on his farm he had a duck, E I E I O. With a quack quack here and a quack quack there, Here a quack, there a quack, everywhere a quack quack. Old MacDonald had a farm, E I E I O. Baa Baa Black Sheep Baa baa black sheep Have you any wool? Yes sir, yes sir, Three bags full. One for the master One for the dame And one for the little boy who lives down the lane. Baa baa white sheep Have you any wool? Yes sir, yes sir Three needles full. One to mend a jumper One to mend a frock And one for the little girl With holes in her socks. Baa baa grey sheep Have you any wool? Yes sir, yes sir Three bags full. One for the kitten One for the cats And one for the guinea pigs To knit some woolly hats. The Alphabet Song A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y and Z. Now I know my ABCs; Next time won't you sing with me. Jack & Jill Jack and Jill Went up the hill To fetch a pail of water Jack fell down And broke his crown And Jill came tumbling after Where there is a will There is a way You got to walk all the way Try and try With your head high You will succeed faster Jack and Jill With a strong will Went again up the hill Both were firm Not to fall Brought dowHumpty Dumpty Humpty Dumpty... Humpty Dumpty Hey... Hey... Humpty Hey... Hey... Dumpty Humpty Dumpty Sat on a wall Humpty Dumpty Had a great fall All the king's horses And all the King's men  Couldn't put Humpty Together again Humpty Dumpty... Humpty Dumpty Humpty Dumpty... Learned from the fall Humpty Dumpty... Hated the wall All the King's men and  All the children Were not allowed to climb the wall again Humpty Dumpty  n the pail of water Short Stories  Stories » The Fox and the Grapes One afternoon a fox was walking through the forest and spotted a  bunch of grapes hanging from over a lofty branch. "Just the thing to quench my thirst," quoted the  fox. Taking a few steps back, the fox jumped and just missed the  hanging grapes. Again the fox took a few paces back and tried to  failed. reach them but still Finally, giving up, the turned up his nose and "They're probably sour anyway," and proceeded to walk MORAL: IT'S EASY DESPISE WHAT CANNOT HAVE. Short Stories » The Ant and the Grasshopper fox  said,  away. TO  YOU In a field one summer's day a Grasshopper was hopping about,  chirping and singing to its heart's content. An Ant passed by,  bearing along with great effort an ear of corn he was taking to the  nest. "Why not come and chat with me," said the Grasshopper, "instead  of toiling and moiling away?" "I am helping to lay up food for the  winter," said the Ant, "and recommend you to do the same." "Why  bother about winter?" said the Grasshopper; "we have got plenty of  food at present." But the Ant went on its way and continued its toil. When the winter  came the Grasshopper found itself dying of hunger, while it saw the ants distributing, every day, corn and grain from the stores they had  collected in the summer. Then the Grasshopper knew.. MORAL: WORK TODAY  AND YOU CAN REAP THE  BENEFITS TOMORROW! The Lion and the Mouse big  Once when a Lion was asleep, a little Mouse began running up and  down upon him. This soon wakened the Lion, who placed his huge  paw upon him and opened his jaws to swallow him. little  "Pardon, O King!" cried the time. I  Mouse, "Forgive me this shall  shall never repeat it and I And  never forget your kindness. to do  who knows, but I may be able you a good turn one of these days?" The Lion was so tickled at the idea of the Mouse being able to help  him, that he lifted up his paw and let him go. Sometime later a few hunters captured the King and tied him to a  tree while they went in search of a wagon to carry him on. Just then the little Mouse happened to pass by, and seeing the sad  plight in which the Lion was, ran up to him and soon gnawed away  the ropes that bound the King of the Beasts. "Was I not right?" said  the little Mouse, very happy to help the Lion. Three Sons and a Bundle of Sticks Once upon a time, an old man lived with his three sons in a village.  All his three sons were hard workers. Still, none of them agreed  with each other and quarrelled all the time. The old man tried a lot  to unite them but he failed. While the villagers were surprised at  their hard work and efforts, they also made fun of them on their  fights.   Months passed by and the old man fell sick. He talked to his sons to stay united, but none of his sons heard his words. So, he decided to  teach them a practical lesson so that they would shed off their  differences and stay united.  The old man called as his sons. He told them, ‘I will give you a  bundle of sticks. Separate each  stick and you will have to break  each stick into pieces of two. The one who breaks the sticks  quickly will be rewarded more.’ All sons agreed.   The old man gave a bundle of 10  sticks to everyone of them and  asked to break it into pieces. All  the sons broke the sticks into pieces in minutes.   And again they started to quarrel among themselves as who came  first. The old man said, ‘Dear sons, the game is not over. Now I will give another bundle of sticks to all of you. You will have to break the sticks as a bundle, not as separate sticks.’ The sons agreed and began to break the bundle of sticks.  Unfortunately, they could not break the bundle. They tried very  hard but failed to complete the task.   All sons said to the father about their failure.   The old man replied, ‘Dear sons, See! You could easily break the  single sticks into pieces, but you were not able to break the bundle!  The sticks were same. So, if you stay united, nobody can make any  harm to you. If you quarrel every time with your brothers, anyone  can easily defeat you. I request you to stay united.’ The three sons understood the of unity and promised their that whatever be problem, they all stay together.  Moral: Unity is Strength! father  the  would  power                Short Stories » The Boy who cried 'Wolf' Once there was a shepherd boy who had to look after a flock of  sheep. One day, he felt bored and decided to play a trick on the villagers. He shouted, “Help! Wolf! Wolf!” The villagers heard his cries and rushed of the village to help the shepherd boy. When they reached him, they asked, “Where is the wolf?” The shepherd boy laughed loudly, “Ha, Ha, Ha! I fooled all you. I was only playing a trick on you.” out  of  A few days later, the shepherd boy played this trick again. Again he cried, “Help! Help! Wolf! Wolf!” Again, the villagers  rushed up the hill to help him and again they found that boy had  tricked them. They were very angry with him for being so naughty.        Then, some time later, a wolf went into the field. The wolf  attacked one sheep, and then another and another. The shepherd boy ran towards the village shouting, “Help! Help! Wolf! Help!  Somebody!” The villagers heard his cries but they laughed because they  thought it was another trick. The boy ran to the nearest villager and  said, “A wolf is attacking the sheep. I lied before, but this time it is  true!” Finally, the villagers went to look. It was true. They could see the wolf running away and many dead sheep lying on the grass. We may not believe someone who often tells lies, even when he  tells the truth. A Merchant and his Donkey One beautiful spring morning, a merchant loaded his donkey  with bags of salt to go to the market in order to sell them. The  merchant and his donkey were walking along together. They had not walked far when they reached a river on the road. Unfortunately, the donkey slipped and fell into the river and noticed that the bags of salt loaded on his back became lighter. There was nothing the merchant could do, except return home where he loaded his donkey with more bags of salt. As they reached the slippery riverbank, now deliberately, the donkey fell  into the river and wasted all the bags of salt on its back again. The merchant quickly discovered the donkey’s trick. He then  returned home again but re­loaded his donkey with bags of sponges. The foolish, tricky donkey again set on its way. On reaching the  river he again fell into the water. But instead of the load becoming  lighter, it became heavier. The merchant laughed at him and said: “You foolish donkey,  your trick had been discovered, you should know that, those who  are too clever sometimes over reach themselves. The Goose with the Golden Eggs Once when a Lion was asleep, a little Once upon a time, a man and wife had the good fortune to have a goose which laid a golden egg every day. Lucky though they were, they soon began to think they were not getting rich fast enough. his  They imagined that if the bird must be able to lay golden eggs, its  insides must be made of gold. And they thought that if they could  get all that precious metal at they would get mighty rich soon. So the man and his wife decided to kill the bird. However, upon cutting the goose open, they were shocked to find that its innards were like that of any goose! once, very  other MORAL: THINK BEFORE YOU ACT The Wooden Horse “COME and have a ride," the big brother said. “I am afraid," the little one answered; " the horse's mouth is wide open." "But it's only wooden. That is the best of a horse that isn't real. If his mouth is ever so wide open, he cannot shut it. So come," and the big brother lifted the little one up, and dragged him about. "Oh, do stop!” the little one cried out in terror; "does the horse make that noise along the floor?" “Yes." "And is it a real noise?" “Of course it is," the big brother answered. “But I thought only real things could make real things," the little one said;” where does the imitation horse end and the real sound begin? "At this the big brother stood still for a few minutes. "I was thinking about real and imitation things," he said presently. "It's very difficult to tell which is which sometimes. You see they get so close together that the one often grows into the other, and some   imitated   things   become   real   and   some   real   ones   become imitation as they go on. But I should say that you are a real coward for not having a ride." "No,   I   am   not,"   the  little   one   laughed;   and,   getting   astride  the wooden horse, he sat up bravely. "Oh, Jack, dear," he said to his brother,” we will always be glad that we are real boys, or we too might have been made with mouths we were never able to shut!" Литература: 1. Луконина И.М. «Обучение технике чтения на английском  языке» 2. Профессор Хиггинс «Английский без акцента» 3. www. Study.English.info 4. www.kidsworldfun.com

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка

Развитие техники чтения на уроках английского языка
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
09.06.2017