Спасибо за подарок
Оценка 4.9

Спасибо за подарок

Оценка 4.9
Разработки курсов
docx
английский язык
3 кл
22.01.2018
Спасибо за подарок
Публикация является частью публикации:
Открытый урок Спасибо за подарок.docx
Открытый урок английского языка в 3 «а» классе в контексте ФГОС по  учебнику М.В.Вербицкой Тема: «Спасибо за подарок» Цель: развитие коммуникативных навыков общения. Основные задачи: образовательные:1.Расширение кругозора знаний  учащихся о стране изучаемого языка. 2.Познакомить с новой лексикой по  теме.3. Отрабатывать написание письма по образцу.4.Отрабатывать чтение  текста по ролям. развивающие:1.Развивать навыки аудирования, механизм языковой  догадки.2.Развивать способность вступать в иноязычное общение.3.Развивать  умения диалогической речи с использованием новых лексических  единиц.4.Активизировать диалог­расспрос с использованием новой лексики. воспитательные:1.Формирование уважительного отношения к народу  изучаемого языка. 2. Понимание важности изучения иностранного  языка.3.Воспитывать умение общаться с одноклассниками. Ресурсы: интерактивная доска, наглядность, карточки, смайлы, компьютер,  посылка, бланк. Ход урока. 1.Начало урока. Оргмомент. Hello! How are you today? What’s your mood? Are  you merry? Are you sad? Are you happy? Show me the smile, please.  I’mhappytoo. That’sOK. 2.Подготовка к активной учебной деятельности каждого  ученика.Постановкацелиурока. We have got a birthday party every year. We receive a lot of presents. Most  children in Britain receive presents and cards for the birthday from close relatives  and friends. They are expected to write thank­you letters for presents they received through the post. 3.Сообщениеновогоматериала. Open your books at page 20.Who can you see? Our hero Ben has a birthday today.  The postman brings a parcel. Listen and answer: Is Ben glad? Speaking: What does the postman do? What does Ben get? Does he like the  present? Listen else. Read aloud. When is Ben’s birthday? 8th of May. Months write with big letter, such as names,  streets, cities. Look at Ben’s letter. Read it. How to write the letter? Find Ben’s  address, please. Where can you find? What’s Ben’s address? (6 Lime Avenue,  Newtown). Find Aunt  Kate’s address, please. Where can you find? What’s Aunt   Kate’s name? Miss K.Taylor. How starts the letter? How finishes? What’s the  number 3? Is it a flat? No. It’s a detached house. Ex.4 p.21.Find words: a parcel, a stamp, an envelope, Ben’s address, Aunt Kate’s  address, Aunt  Kate’s name. Ex.5 Answer the ?: 1.Do you like Aunt  Kate’s present? 2. Does Ben like it? 3. What does he really want? Tuk­tuk! Oh, Who is it? It’s a blank for you. Thank you.(Кепкуположить) Now children, the postman  brings a blank for a parcel. Look, it’s a blank from Ben. (Рассмотреть адрес)  Let’s go to the post office.  We go, We go to the post office. Now we here. What are there at the post office? Clickandsay. (работасмультимедией) Look. It’s a post office. Do you want to buy anything? One of you­a postman,  another­ a customer. Why do you buy it? Xenia, go and bring a parcel. Is it interesting to know, What are there in this  parcel? Let’s open. Oh, it’s many sweets for you and our guests. Give them our  guests.  Let’s return to the school and say thank you Ben. How you can say thank you. Yes, write thank­you letter for Ben. 4.Подведениеитогов. Давайтесделаемсамооценку. You can see some cards on your desk. Choose the card about your work today.  Read. You are excellent pupils today. The lesson is over. Good­bye!

Спасибо за подарок

Спасибо за подарок

Спасибо за подарок

Спасибо за подарок

Спасибо за подарок

Спасибо за подарок
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.01.2018