Тақриз химоя учун
Оценка 4.8

Тақриз химоя учун

Оценка 4.8
pdf
27.08.2022
Тақриз химоя учун
Такриз Хамдамова .pdf

Чирчик давлат педагогика институти табиий фанлар факультети 5А110401-аник ва табиий фанларни Укитиш методикаси (Биология) мутахассислиги 2-курс магистранти Эргашева Нодира СОДИКЖОН кизининг ”Махаллий ва хорижий ловия наъмуналарини махаллий ловия навлари билан киёсий тахлил килиш методикасини Урганиш” мавзусидаги магистрлик академик даражасини олиш учун тайёрлаган диссертациясига ишига

ТАКРИЗ

Дунёда билим ва интелектуал бойликлар инсон капиталининг энг асосий ажралмас кисми эканлиги халкаро кенгашларда тасдикланиб келинмокда. Келажак авлоднинг билимли ва интелектуал бой бУлиши, уларда дастлаб пайдо бУлган иктидорни уз вактида англаш, уни тугри тамил килиб, йУналиши доирасида ривожлантириш заруратини кУрсатади. Узбекистон Республикасида таълим-ижтимоий сохада устувор йУналиши саналиб, баркамол шахсни тарбиялашда, шахснинг илмий саводхонлигини шакллантириш келажак кадрларни етук мутахассис килиб ШаКЛЛаНТИРИШНИНГ асоси этиб белгиланган.

Магистрант талаба томонидан олиб борилган илмий тадкикот иши юкоридаги вазифаларни ечишга камда Укувчиларда илмий-тадкикотчилик кУникмалари асосида, уларда табиий-илмий саводхонликни ривожлантиришга багишланган. Нодира Эргашева томонидан илмий тадкикот ишини олиб бориш жараёнида куйидаги янгиликларга эришилди:

1.    Республика ва хорижий давлатларда Укувчиларда тадкикотчилик кУникмаларини Урганган олимлар ишини тамил килиш асосида, биология Фани бУйича Укувчиларда тадкикотчилик кУникмаларининг мазмуни ёритиб берилган;

2.    Илмий тадкикот методологиясини тахлили ва фаразлари натижасида, биология фанидан Укувчиларда илк тадкикотчилик кУникмаларини шакллантириш мезонлари аникланди;

З. 6- синф ботаника фанидан лаборатория ишларини бажаришда хорижий ловия наънуналарини махаллий ловия навлари билан киёсий тахлил килиш оркали Укувчиларда дастлабки ТЩЏ<ИКОтЧИЛИк кУникмалари шакллантирилди.

4. Эшитдим-кУрдим-бажардим” тамойили асосида Укувчилардаги тадкикотчилик кУникмаларини шакллантириш методологияси ИШЛаб чикилди.

Тадкикот натижаларининг амалий ахамияти шундан иборатки, Укувчиларнинг тцКикотчилИК фаолиятини ШаКЛЛаНТИРИШНИНГ амалийлаборатория шакли анимаштирган, Укувчилар ТиКИКОТчИЛИК фаолиятини шакллантиришда ”Эшитдим-кУрдим-бажардим” тамойилидан фойдаланиб, ботаникадан лаборатория ишларни ташкил этишнинг методик ТаЪМИНОТНИ ишлаб чиккан ва самарадорлиги аниклангани билан изохланади.

Ушбу магистрлик диссертация иши КИРИШ, учта боб, хулоса, адабиётлар рУйхати ва иловалардан иборат. Тадкикотнинг КИРИШ КИСМИ куйидагиларни кискача уз ичига олган, магистрлик диссертацияси мавзусининг асосланиши ва унинг долзарблиги, ТаДКИКОТ обекти ва предмети, тадкикот максади ва вазифалари, илмий янгилиги,тадкикотнинг асосий масалалари ва фаразлари, тадкикотда кУлланилган методиканинг тавсифи, тадкикот натижаларининг назарий ва амалий ахамияти, иш тузилмасининг тавсифи берилган.

Магистрлик диссертациясининг биринчи боби ”Укувчиларда тадкикотчилик кУникмаларининг шаклланишининг методик асослари” га багишланган бУлиб, тадкикотчилик кобилияти ва Укувчиларда тадкикотчиликнинг шакиллантириш даражаси, укувчиларда тадкикотчилик фаолиятининг ШаКЛЈИНИШИНИНГ психологик ва педагогик жикатлари ва биология УКИТИШ жараёнда тадкикот кобилиятларини шакллантиришга каратилган укув фаолиятини ТаШКИЛ етишнинг асосий тамойиллари кенг ёритиб берилган. ”Укувчиларда тадкикотчилик кУникмаларини дуккакли Усимликларни киёсий тахлил килиш оркали шакллантириш методикаси”га багишланган иккинчи бобда, лаборатория дарсларида Укувчиларнинг илмийтадкикот фаолиятини ташкил еТИШ тамойиллари, Уруг мавзусини ”эшитдимкУрдим-бажардим” тамойили асосида ловия Усимлиги мисолида тажриба ишларида Урганиш ва Укувчиларнинг илмий-тадкикот фаолияти асосида хорижий ва махаллий ловия навларининг узаро ухшашлигини аниклаш олиб борилган.

Илмий тадкиот ишининг учинчи боби ”Лаборатория дарсларида Укувчиларда тадкикотчилик кУникмаларини шакллантиришнинг статистикматематик асослари” мавзусига аталган бУлиб, унда педагогик - тажриба синов ИШЛаРИНИ ташкил этиш ва амалга ОШИРИШ хакида суз юритилади. Тажриба синов ишлари Чирчик шахридаги 8-таянч умумтаълим мактаби 6- синф Укувчилари иштирокида олиб борилган ва тажриба синов ишларининг тахлили ва самарадорлиги аникланган.

Магистрант томонидан бажарилган илмий магистрлик тадкикот иши тугулланган, Юкоридагиларни инобатга олган холда Н.Эргашеванинг олиб борган илмий тадкикот иши талабаларда ”Эшитдим, курдим ва бажардим” тамоили асосида амалий билимларни хаётда тадбик ЭТИШГа каратилган долзарб масалани хал килишга йУналтирилган илмий тадкикотлардан бири хисобланади.

Магистрлик диссертация иши КИРИШ, адабиётлар шаржи, тадкикот объекти ва иш услублари, тадкикот натижалари, хулосалар, фойдаланилган адабиётлар рУйхати ва иловадан таШКИЛ топган. Ишни ёритиш учун битирувчи жадвал ва расмлардан фойдаланилган. Диссертация ишида бир катор орфографик ва стилистик камчиликлар учрайди, мазкур камчиликлар диссертация ишининг илмий мазмуни ва мохиятига таъсир ЭТМаЙЩИ.

Хулоса килиб айтганда, Н.С.Эргашеванинг бажарган иши магистрлик дисертацияси ишига кУйилган талабларга тула жавоб беради ва уни кимояга тавсия этаман.

Низомий номидаги Тошкент

давлат педагогика универ

Табиий фанлар факультет 38

”Зоология ва анатомия“ к

УщитувчисиИ. Хамдамова

Чирчик давлат педагогика институти табиий фанлар факультети 5А110401-аник ва табиий фанларни

Чирчик давлат педагогика институти табиий фанлар факультети 5А110401-аник ва табиий фанларни

ТаДКИКОТ обекти ва предмети, тадкикот максади ва вазифалари, илмий янгилиги,тадкикотнинг асосий масалалари ва фаразлари, тадкикотда кУлланилган методиканинг тавсифи, тадкикот натижаларининг назарий ва амалий ахамияти, иш…

ТаДКИКОТ обекти ва предмети, тадкикот максади ва вазифалари, илмий янгилиги,тадкикотнинг асосий масалалари ва фаразлари, тадкикотда кУлланилган методиканинг тавсифи, тадкикот натижаларининг назарий ва амалий ахамияти, иш…

Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика универ

Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика универ
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.08.2022