Тема урока: Здоровый образ жизни
Оценка 4.8

Тема урока: Здоровый образ жизни

Оценка 4.8
docx
08.11.2022
Тема урока: Здоровый образ жизни
ur1.docx

Тема урока: Здоровый образ жизни

Цель урока: формирование коммуникативных речевых навыков

Задачи урока:

Образовательные

а)активизировать навыки уч-ся в употреблении лексики по теме;

б)развивать умение строить логическое высказывание;

в)обучать чтению с пониманием основного содержания

Воспитательные:

Воспитывать у уч-ся положительное отношение к здоровому образу жизни

Развивающие:

а)развивать речевые способности

б) поддержать стремление уч-ся к переносу учебного материала на свой небольшой жизненый опыт .

Оснащение урока: Учебник, Рабочая тетрадь мини-словарь

Оформление доски: число,тема урока,эпиграф к урокуцитата Марка Твена “The only way to be healthy is to eat what you don’t want to do, to drink what you don’t like and what you don’t want to”

План урока.

1.       Организационный момент.

2.       Чтение цитаты и беседа на ее основе

3.       Работа в парах

4.       Введение лексики.

5.       Чтение газетной статьи и ее обсуждение

6.       Домашнее задание

7.       Подведение итогов, оценки

Development of the lesson.

1.Quote…Unquote.

-asking students what they know about Mark Twain

- asking them what M Twain could be thinking of when he said “eat what you don’t like”(green vegetables),” drink what you don’t like”(water), “what you don’t want to do”(go to bed early)

-In groups of 4 students discuss things they eat, drink and do that are not very healthy.

2.Exs.1

-in pairs they read the fact file and discuss if the statements are true or false.

-check answers at the bottom the page.

-discuss what they think the statistics in Russia. Would they be different from British facts or the same?

3. Exs.2

-key words: adjectives: bad, clever, glamorous, good, optimistic, nice, right, stupid, useful

-in pairs check the meaning of adjectives and decide which are positive and which are negative

-ask to add to the list

4.Reading. Exs.3

-Read the heading with the class.

-Individually students read the article quickly and match the headings with the numbers in the text. Answers: 1. Daily meetings 2.No money 3.Chew gum 4.A Good Example

Exs.4

-work individually, reading the text and answering the questions

-they compare their answers in pairs and check in the class.

5. Home work: read the text and learn the words

6. Analysing the students’ activities and giving them marks.


 

Тема урока: Здоровый образ жизни

Тема урока: Здоровый образ жизни

Reading. Exs.3 -Read the heading with the class

Reading. Exs.3 -Read the heading with the class
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.11.2022