Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.
Оценка 4.7

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
английский язык
11 кл
08.04.2019
Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.
Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.
метод разр.doc
Пояснительная записка  Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного   языка   мечтает   приобщить   своих   обучающихся   к   изучению своего  предмета, хочет  видеть их более развитыми, любознательными. Все хорошо знают, как непросто воспитать у обучающегося потребность изучать иностранный язык, убедить каждого в том, что ему нужно знать этот предмет и поддерживать интерес к нему. Особенно это необходимо сейчас, когда в связи с расширением международных контактов в наше окружение проникает все больше элементов иностранной речи, особенно английской. Становление рыночных отношений, появление в широкой продаже иностранных товаров, образование совместных предприятий требует знания предмета на высоком уровне,   знания   традиций,   обычаев,   культуры   страны   изучаемого   языка. Достижению этого способствует метод проектов, он позволяет создавать на уроке исследовательскую атмосферу, где каждый обучающийся вовлечен в активный   творческий   познавательный   процесс   на   основе   методики сотрудничества. Тема   урока:  «Путешествие.   Монологическая   и   диалогическая   речь» План урока («Travelling»). Цели урока: ­ обучающая: обобщение, систематизация и контроль знаний; ­  развивающая:  продолжить   развитие   речевых   умений,   умения проводить   исследовательскую   работу,   самостоятельность,   творческие способности. ­ воспитательная: продолжить воспитание уважения к культуре других народов. Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний. Вид урока: урок – путешествие. Оборудование: географическая карта мира, практико­ориентированные проекты учащихся, компьютер, экран. Литература: И.П. Агабекян  «Английский язык» ­ Ростов н/Д: Феникс, 2011. И.Ю.   Баканова   и   др.   «Английский   язык.   600   устных   тем   для школьников и поступающих в вузы» ­ М.: Дрофа, 2010. В.П. Кузовлев «Английский язык» – М.: Просвещение, 2010. Г.В. Рогова «Английский язык за два года» ­ М.: Просвещение, 2013. I. Структура урока: ­ Организационный этап – 5 минут; ­ Этап подготовки обучающихся к активному, сознательному усвоению знаний – 10 минут; ­ Этап обобщения и систематизации изученного – 20 минут; ­ Этап информации обучающихся о домашнем задании и инструктаж по его выполнению – 10 минут. II. Ход урока: I.  Teacher (T):  Today we have an unusual lesson. It can be called «Tour around English­speaking countries». We’ll share our opinions about travelling, we’ll review the active vocabulary and you’ll be able to present your projects about tours around the USA, the UK and Australia. Your works will help us to plan our trip. But it is later and now, please, answer my questions: 1) Do you like to travel?  2) How do you like to travel? 3) Whom do you like to travel with? 4) When do you prefer to travel?  5) How long do you like to travel?  6) Do you prefer to travel by sea or by plane?  7) Do you have an opportunity to travel?  8) Does learning a foreign language help us when travelling? Students (Ss):  1) I like to travel very much. 2) I like to travel by car or by train. 3) I like to travel with my friends and sometimes with my relatives. 4) I prefer to travel in summer. 5) I like to travel for about two weeks. 6) I prefer to travel plane. 7) I have no opportunity to travel as I am a student yet.  8) I think it helps greatly. When travelling abroad we learn culture and history of different countries. We meet interesting people. It helps us understand those   mystifying   foreigners.   This   way   we   learn   to   respect   their   customs   and traditions. Learning foreign languages helps us greatly. T: Russians are not known to be a nation of great travelers. Are they? Let’s share our opinions about it. S I:  I can’t agree. Of course, travelling is a very useful thing and many people in Russia like to travel but very few have an opportunity to go anywhere abroad because it is too expensive.  S II: I completely agree with you. Let’s remember the greatest names of  the past : P. Semenov who researched the Middle East, V. Bering who sailed to Kamchatka and Alaska, F. Bellingshausen who reached Antarctica and many others.  II. T: This lesson is the last one on the theme «Travelling» and I would like to   check   your   active   vocabulary.   Your   task   is   to   read   a   word   or   a   word combination and translate it. Let’s begin: • to  travel  by  car  (train,  plane,  ship,  bus)   ­   путешествовать   на автомобиле (поезде, самолёте, корабле, автобусе) • • • • • • • • • • • to go on foot ­ ходить пешком  railway station ­ железнодорожный вокзал  railway carriage ­ железнодорожный вагон airport ­ аэропорт to see somebody off ­ провожать кого­либо  to see the sights ­ осматривать достопримечательности  to buy a ticket (beforehand) ­ покупать билет (заранее)  the fastest way of travelling ­ самый быстрый способ путешествия  countryside ­ загородная местность  seaside ­ морской курорт  expensive – дорогой T: The other task is to put the word combinations into the right order. There are six of them: 1) 2) 3) 4) 5) 6) to sit into the carriage to arrive  to depart to buy a ticket beforehand to come to the railway station to look at passing forests and fields through windows S III: the right order is: 1) 2) 3) 4) 5) 6) to buy a ticket beforehand to come to the railway station to sit into the carriage to depart to look at passing forests and fields through windows to arrive III. T: You have learned a lot about such English­speaking countries as the USA, the UK, and Australia. You have done great research work and have created lovely projects about these countries. We shall do a role­play “Meeting with tour agents from English­speaking countries”. The task of “tour agents” is to present their native countries the best way in order to attract the “tourists” (our students). With the help of “tour projects” and photos “tour agents” will tell about the history of the country, its population, sights and traditions. The task of “tourists” is to get some interesting information, to find out some facts of the future travelling. Tour projects will be discussed and we shall choose the best ones, which will be bought by “tourists” who decided to visit this country in a month during their winter holidays. Meet our guests from English­ speaking countries: Mr. Brown from the UK, Mr. Black from the USA and  Ms. White from Australia. Презентация творческих работ происходит у экрана с фотографиями в форме   рассказа   о   каждой   стране.   По   ходу   путешествия   туристы   задают вопросы,   уточняя   заинтересовавшую   их   информацию.   Игра   проходит   в   участники   адекватно соответствующем   эмоциональном   настроении, реагируют на ситуацию, употребляют различные речевые клише, междометия, выражают своё отношение к услышанному и увиденному. S IV: I am very glad to invite you to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. It is situated in the north­west coast of Europe between the Atlantic Ocean and the North Sea. It is a country with a great long history. It is more than two thousand years. The UK includes England, Scotland, Wales and Northern Ireland. You can use a bus, a train, a ship or a plane to get to our country. The climate of Great Britain is mild. It is not too hot in summer or too cold in winter. That’s why you needn’t take warm clothes. But don’t forget about your umbrellas because it often rains in England.  You can see many parts of the country have beautiful villages. Among the cities I suggest you to visit are:  London, the capital of the country, Cardiff, the capital of Wales, Edinburgh, the capital of Scotland, Liverpool, the native city of the Beatles, Stratford­upon­Avon, the town where Shakespeare was born. Thousands of visitors come to Great Britain every year. Some come on business, others simply as tourists, but none misses the opportunity to see the capital of Great Britain.  London is grand and attractive. It is certainly very old and full of historic associations. We invite you to visit  Trafalgar Square with the Nelson column, the British Museum, one of the biggest museums in the world, the Tower of  London, a museum of  amour and the place where the Crown Jewels are kept,  Buckingham Palace, the official residence of the Queen Elizabeth II. The other interesting place is Westminster Abbey, which was founded in 1050.  Not   far   away   is   the   Houses   of   Parliament,   the   seat   of   the   British Government. The building is very beautiful with its two towers and a big clock called Big Ben. One of the greatest English churches is St Paul’s Cathedral. It was designed and built by an outstanding English architect Christopher Wren in 1710. It is the second large church in Europe. In London you can use such means of communication as the underground, Londoners call it the “the tube”, double­decked buses and taxi. England is also the country of great mysteries. You will have a chance to visit two of them: Stonehenge and the White horse hill.  Would you like to see the oldest and most famous universities in the world? They are also here. They are Oxford and Cambridge Universities. Are you interested? Then welcome to the UK.   S V:   We are happy to suggest you to go to one of the biggest countries in the world. It covers 4,500 kilometers from one ocean on the east to another one on the west. It’s a land of physical contrasts. It is the USA. Practically every climate in the world is represented here.  The   land   varies   from   heavy   forests   to   extensive   deserts,   from   high mountains to deep canyons.  If you travel across the country you would go over mountain ranges, cross hundreds of rivers, spend days on the vast, flat prairie lands. You would drive past hundreds of lakes.                                   There are many big cities in the USA. Every city is a unique one. New   York   makes   a   great   impression   on   all   visitors   because   of   its skyscrapers, theatres, museums, hotels, beautiful bridges and expensive shops with their fabulous prices. Have you heard much about the Statue of Liberty, Brooklyn Bridge, Broadway and Times Square?  Now you have a chance to see them. Washington is the capital of the country. It has many beautiful parks and gardens. It is interesting to see the famous cherry trees which are the gift from Japan. They were brought in 1912. There are many libraries, museums, monuments and   art   galleries   in   the   city.   The   NASA   Museum   is   devoted   to   the   US achievements in the exploration of space. You will be impressed by the highest building of the city. I mean the Capitol, the seat of Congress. Boston is the educational centre of the country. There are three universities in it. Among them is the world famous Harvard University. Detroit is one of the biggest industrial cities in the USA. The first cheap car famous Ford was made here. Los Angeles and Hollywood are the centers of film business. You will also have an opportunity to visit the best known natural wonder in the USA­ Niagara Falls. It is visited by a great number of people from America and abroad. There are only two ways to get to the USA. As you understand you can do it by ship or by plain. Many people like to travel by air as it is the fastest way of travelling. And what about you? The USA is waiting for you. S VI:  Australia is the only nation that occupies a whole continent. It also occupies a number of islands, the main one of which is Tasmania. It is the sixth largest country in area. It is located to the south of Asia, between the Pacific and Indian oceans. Australia is the flattest continent after Antarctica. It is also the world’s driest continent. Our country is situated in the southern hemisphere. That’s why   it   has   summer   when   you   have   winter.   January   is   the   hottest   month   in Australia. Most of the continent is sunny most of the year.  Australia has a population of about 18 million people. It is very small for such a huge country. The aborigines, the Australian natives, represent about 1.5 percent of the population.                                           Canberra is the capital of Australia. There are many sights in it. They are the building   of   the   Australian   Academy   of   Sciences,   the   Australian   National University and others. It is not the biggest city.  Sydney and Melbourne are much bigger. They are the industrial centers of the country.                  Australia is separated from many countries. That’s why its wildlife is so unique today. Australia’s best­known animals are the kangaroo, koala, the emu and the dingo (a wild dog). Welcome to Australia.  Примерные вопросы гостей: What is the best way of travelling to the UK, by plane or by ship? How much is the ticket to the USA? How many days does the tour to Australia last? What currency do people in the UK use? What other cities except London shall we visit during our trip to the UK? Does your tour to the USA contain visiting the White House? What season is it now in Australia? What is the most common food at restaurants of Australia? T:  Thank you very much. It was very interesting to listen to you. Your countries are great and it would be nice to visit every one. All tourists will make their choice and visit your countries. And now I have one more task for you. Let’s check how attentive our students were. Look at the blackboard, you can see the sights from different countries at it. Please, put the sights into 3 columns: The UK, The USA and Australia. Trafalgar Square                  Buckingham Palace Westminster Abbey             the Statue of Liberty Brooklyn Bridge                  Times Square Opera House                        Harbor Bridge Taranga Zoo                        St Paul’s Cathedral S   VII:  Trafalgar   Square,   Buckingham   Palace,   St   Paul’s   Cathedral   and Westminster Abbey belong to the UK. S VIII: Brooklyn Bridge, Times Square and the Statue of Liberty belong to the USA. S I:  Opera House, Taranga Zoo and Harbor Bridge belong to Australia. T: I wonder what “tour projects” do you like most of all? Make your choice and raise a sheet of paper with the name of the country.  Студенты голосуют за понравившийся проект. T:  I  am   happy  to tell  you  that  during our   winter   holydays  we’ll   go to Australia. And what a travelling without a song?  Звучит песня “Lemon tree” by Fools Garden.  IV. T: Thank you for your work at the lesson. I’ll give you two marks for your research work: one for the story and other for the design of your projects.  Your home task is to write a letter to your friend about the travelling to Australia. Don’t   forget   about   the   active   vocabulary.   Your   letter   must   include   one hundred words. You should use positive, negative and interrogative sentences. Заключение Защита   учебно­исследовательского   проекта   была   использована преподавателем   в   данном   случае   в   качестве   итогового   занятия   по   теме «Путешествие». Защите проекта предшествовала  творческая внеаудиторная работа внутри  подгрупп, т.е. задание на опережение. На данном уроке неотъемлемой частью проектной методики являлась ролевая   игра.   Педагоги,   постоянно   использующие   игру   на   своих   уроках, знают,   что   с   её   помощью   можно   решить   многие   психологические   и педагогические   проблемы   группы,   помочь   её   участникам   преодолеть трудности   и   барьеры.   Игра   способствует   выявлению   творческих способностей,   поднимает   самооценку,   развивает   умение   принимать самостоятельные   решения.   С   помощью   игры   можно   развивать   память, внимание,   восприятие,   регулировать   психофизическое   состояние   группы, снимать агрессию и эмоциональное напряжение, осваивать новые умения и развивать навыки.  Игра   ­   универсальное   средство,     помогающее   преподавателю иностранного языка превратить достаточно сложный, а иногда и монотонный процесс обучения в увлекательное и любимое обучающимися занятие. Игра также   помогает   обучающимся   преодолеть   стеснительность,   мешающую свободно     употреблять   в   речи   слова   чужого   языка,   избавляет   от   страха допустить ошибку и благотворно сказывается на результатах обучения.  Lemon tree I'm sitting here in a boring room,                                                                       Приложение it's just another rainy Sunday afternoon.  I'm wasting my time, I've got nothing to do,  I'm hanging around and I'm waiting for you,  but nothing ever happens and I wonder.  I'm driving around, in my car,  I'm driving too fast and I'm driving too far.  I'd like to change my point of view,  I feel so lonely, I'm waiting for you,  but nothing ever happens, and I wonder.  CHORUS  I wonder how, I wonder why,  yesterday you talked about the blue blue sky,  and all that I can see is just a yellow lemon tree.  I'm turning my head, up and down,  I'm turning, turning, turning, turning, turning around,  and all that I can see is just another lemon tree.  Say:  da, da da da da, die da da,  da da da da, die da da,  da die die da  I'm sitting here, I miss the pal,  I'd like to go out, taking a shower,  but there's a heavy cloud inside my head.  I feel so tired, put myself into bed.  Well nothing ever happens, and I wonder. Isolation, is not good for me.  Isolation, I don't want to sit on a lemon tree.  I'm stepping around in the desert of joy,  maybe anyhow I get another toy,  and everything will happen, and you wonder.  CHORUS  I wonder how, I wonder why,  yesterday you talked about the blue blue sky,  and all that I can see is just another lemon tree.  I'm turning my head, up and down,  I'm turning, turning, turning, turning, turning around,  and all that I can see is just a yellow lemon tree.  CHORUS  I wonder (x2)  I wonder how, I wonder why,  yesterday you talked about the blue blue sky,  and all that I can see (x3) is just a yellow lemon tree. By Fools Garden

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.

Тема самообразования, над которой я работаю « Использование метода проектов на уроках английского языка для развития творческих способностей обучающихся». На мой взгляд, она актуальна тем, что каждый преподаватель иностранного языка мечтает приобщить своих обучающихся к изучению своего предмета, хочет видеть их более развитыми, любознательными.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.04.2019