«The History of the Olympic Games»
Оценка 5

«The History of the Olympic Games»

Оценка 5
docx
30.01.2021
«The History of the Olympic Games»
14.01.21.docx

18.01.21г                                   «The History of the Olympic Games»

Класс:  8 б            

Тип урока: формирование коммуникативных умений и навыков.

Цель: формирование   лексико-грамматических навыков   по  теме  «Виды спорта» «История спорта»; «Страдательный залог»

Задачи урока:         

Образовательная: отрабатывать умения и навыки устной речи в форме монолога, диалога на материале лексики «Спорт»; расширять лингвистический  кругозор по теме «Спорт», развивать эрудицию и языковую догадку; научить самостоятельно добывать знания  на основе уже имеющихся знаний и применять их для дальнейшей практической работы.

Развивающая: развивать внимание, воображение, память, логическое мышление, умение сравнивать, находить положительные и отрицательные стороны в обсуждаемых темах и приходить к определенному выводу; развивать умения суммировать знания и высказываться по проблеме последовательно, грамматически правильно оформив излагаемую информацию; совершенствование и развитие навыков говорения на основе изученного лексического материала.

Воспитательная: прививать любовь к спорту, воспитывать уважительное отношение к культуре изучаемого языка.

Оборудование: учебник, презентация к уроку, аудиоприложение к учебнику.           

Ход урока

Этап урока

Содержание урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1.       

Орг. момент. Приветствие.

 

 

2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Речевая зарядка: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Введение лексического материала

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Проверка домашнего задания.

 

 

 

IV. Рефлексия.

 

 

 

Дом. задание.

Приветствует учащихся.

Good morning, class! I’m glad to see you.

 

 

The motto of our lesson is ”Sport makes people healthy, wealthy and wise”. I’d like to know how you can explain this statement?

Today we continue to speak about sports. So, you should do different tasks in reading, listening, writing and I hope you’ll like them. The day is fine, you are in a good mood-Let’s start!

As  in  daytime

there  is  no  star  in  the

sky warmer and brighter

than  the  sun,  likewise

there  is  no  competition

greater  than  the Olympic Games.

Olympic Games.”

 

Discuss  in pairs  the  idea  of

these  words.

 

Well,  what  are  we going to speak about today?

Today we are going to  speak  about  the Olympic Games.

 

-There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue:

[w] - weight, wealth, wise

[ð] -  the [ðI:], the [ðə],than

[θ] - wealth, health, thank you

 [З:] - first, third, proverb

By the way children read and mind the sounds (!)

The first wealth  is  health. Health is the best wealth. ……. (слайд )

 

Next it would be useful to repeat and practice your “Sport” vocabulary.

-You know -“Practice makes perfect”

What sport do you prefer?

What activities don’t you like?

What sport are you fond of?

Do you like watching or playing …?

What is your favourite winter sport?

What sport is played all year round?

Now , please, agree or disagree with my statements.

Sport builds character.

Sport makes you strong.

Sport takes a ljt of time.

Sport is boring.

What sports are popular in Great Britain?

 

Look at the blackboard. Here you see the main word. Name out as many words  connected with the Olympiad as you can.

на доске

O

L

Y

M

P

I

 A

 D

 I hope that you know something about it but today we will learn more. Work in groups of three and discuss. You should

write down the key words in a mind map starting with the following:

Разрабатывают кластер «Олимпийские игры»

Do you want to know more about the Olympic Games?

 Now you will read the text “The History of the Olympic Games” and learn some additional information about these competitions.

Во время чтения делайте пометки на полях: “V” - если информация вам известна, “+” – если информация для вас новая. Составить кластер по прочитанному тексту.

Заполните таблицу на основе прочитанного:

New informa

  tion

Known informa tion

 

 

1.Sports-men competed in running, wrestling

and the pentathlon.2.By about 650 BC the Games were held over 5 days.3. At the Moscow 1980 Games more than 5000 athletes competed in 21 different sports.

4.Taekwo-ndo and triathlon were included into the program of the Olympic Games in 2000 in Sydney.

 

1.The Olympic Games were held in the Valley of Olympia in Greece.

2. Women were not allowed to attend the Games.

3.The Games were dedicated to the Olympian Gods.

4.The victors were awarded with the wreaths from an olive tree.

When were the first Olympic Games held?

- They were held in the Valley of Olympia in Greece.

 Who were they dedicated to?

- They were dedicated to the Olympian Gods.

 Who were not allowed to attend the Games?

- Women were not allowed to attend the Games.

 Who was the initiator of the first Modern Olympic Games?

- Baron Pierre de Coubertin organized the first Modern Olympic Games.

Look at the blackboard. Here you can see some key words and word combinations connected with the topic of our lesson:

pentathlon;

countries;

the Olympic Games;

to abolish Games;

Greece;

wreaths from an olive tree;

The Olympian Gods.

Working in pairs put them in the right order and make up your own text using all the phrases.

Compare your texts with the following:

The Olympic Games were held in the Valley of Olympia in Greece. They were dedicated to the Olympic Gods and took place every 4 years. Sportsmen competed in the pentathlon, a five-event match. The victors of these Games were awarded with wreaths from an olive tree. Under Roman rule the Games were abolished. The first Modern Olympic Games took part place in Greece in 1896. Sportsmen from many countries take part in them.

А сейчас мы попробуем составить синквейн по данной теме:

e.g.:Olympiad (1слово-сущ., тема)

Great, important (2 слова- прил., описание темы)

Take part and win (глаголы, описание действий)

People like these Games

(ваше отношение)

Competitions.

(1 слово, синоним темы)

So you have worked a lot today. Thank for your work. Did you like the lesson? What is the title of the lesson?

Дом. задание с.108 у.2

 

 

Приветствуют учителя

Good morning, teacher!

 

 

Отвечают на вопрос и делают выводы о теме урока

 

 

 

 

 

 

 

 

Отвечают на вопросы

 

 

 

Как и в дневное время в небе нет звезды теплее и ярче солнца, так и нет конкуренции больше, чем Олимпийские игры.”

 

 

May  be  a  poet

wanted  to  say  that  the

Olympic Games are the

most  important competitions.

 

 

 

 

Отвечают на вопросы, используя изученную лексику.

 

 

 

 

Читают и переводят поговорку о здоровье.

 

 

Отвечают на вопросы, повторяя лексику

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

brOnze

siLver

                      OlYmp

     Medal

   comPetitions

     olIve tree

         Athletics

                     golD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Выполняют упражнение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Говорят о том, что они сделали, что запомнили, задают вопросы.

 

 

Записывают дом. Задание

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text

The Olympic Games were started first in Greece. They were dedicated to the Olympic Gods. Sportsmen competed in 5 kinds of sports that is the pentathlon. The victors of the Games got wreaths from an olive tree as the awards. Later the Games were abolished. Only in the 19th century the Games took place again.  Today sportsmen from different countries take part in them.

 Олимпийские игры начались сначала в Греции. Они были посвящены олимпийским богам. Спортсмены соревновались в 5 видах спорта-пятиборье. Победители Игр получили в качестве наград венки из оливкового дерева. Позже игры были отменены. Только в 19 веке Игры состоялись вновь. Сегодня в них принимают участие спортсмены из разных стран.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olympic Games

Interesting, exciting

To jump, to run, to skip

I like it

Sport

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записывают дом. Задание.

 

 

 

 


 

The History of the Olympic Games»

The History of the Olympic Games»

Речевая зарядка : 3

Речевая зарядка : 3

Проверка домашнего задания.

Проверка домашнего задания.

Орг. момент. Приветствие. 2

Орг. момент. Приветствие. 2
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.01.2021