Урок английского языка "What`s the time?"

  • Разработки уроков
  • ppt
  • 02.06.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Разработка урока

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала WHAT`S THE TIME.ppt
What`s the time?   Класс 6 (Биоадекватная методика преподавания) Щукина Оксана Павловна МБОУ «Лицей»Эврика» г.Саяногорск, р.п.Черемушки
• [æ]. •  That fat black cat sat on a hat.     • The sound   [s , ʃ ] She sells seashells on  • The sound [  uə  ] Oh no,don’t go home  the seashore.  alone nobody knows how lonely the road  is.  • The sound [ w]  • William always wears a very warm • Woolen vest in winter, •  Victor however • Will never wear woolen underwear •  Even in the wild, wild west
So what is the topic of our lesson  today? Big Ben Kremlin clock
Что вы видите на картинках? a sandglass   a watch  a clock Big Ben an alarm clock Kremlin  tower По­русски все эти приборы называются одним общим словом: a tower clock «часы»
5                                                                      10                                              20                                                       15                                                           25                                      50                                                          30                            55                                                            45                      35                                                                                   40
• 1.Did you like your travelling to the  wonderful cafe • 2.What have you seen • 3.How did it look like?
11 12 1 7 6 5 10 9 8 2 3 4
3:30 2:15 11:45 9:00 It’s half past three. It’s a quarter past two. It’s a quarter to twelve. It’s nine o’clock. • 1.Напишите время цифрами. • • • • • 2. Напишите указанное время словами. • 4:45  • 6:30 • 3:00 • 7:15 • 3. Выберите в скобках правильное время. • • • • It’s half past seven. (6:30 – 7:30 – 8:30) It’s a quarter past five. (4:45 ­ 5:15 – 6:15) It’s a quarter to ten. (10:15 – 10:45 – 9:45) It’s five o`clock (5:00 – 8:00 – 2:00) It’s a quarter past seven.  It`s  a quarter to five It’s half past six.  It’s three o`clock
Explain your mood
HOME TASK: Make a picture of your new symbol and write  down the information there.