Урок на тему "Королевский Лондон"7класс
Оценка 5

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Оценка 5
Разработки курсов
doc
английский язык
7 кл
10.05.2017
Урок на тему "Королевский Лондон"7класс
урок о самых знаменитых королевских особах ,таких как .Вильгельм Завоеватель, Генрих vIII? Елизавета I?Королева Виктория, Королева Елизавета.III. Дети рассказывают o годах их правления,о самых значимых их делах .Демонстрируется церемония венчания принца Уильяма с Кейт Мидлтон. Отрабатывается граммамтика- восклицательные предложения.Выполнена презентация по этой теме.
Открытый урок английского языка в 8henry.doc
Открытый урок английского языка в 8­м классе по теме "Royal Britain"  Тема: Royal Britain Цель урока: развитие собственно речевых умений учащихся. Задачи:  Познавательный аспект:   способствовать расширению общего кругозора школьников в области  истории и культуры страны, изучаемого языка.   ознакомить их со страноведческим материалом (на уровне восприятия,  наблюдения, анализа, сравнения и обобщения);  Учебный аспект:  выражать своё мнение об увиденном и прочитанном;  задавать вопросы и отвечать на них;   учить школьников     делать выводы   использовать восклицательные предложения в устной речи   выполнять творческую работу (проекты);  Социокультурный аспект:   знакомство с историческими традициями Британии и отношении  британцев к монархии.  Развивающий аспект:   развивать у школьников речевые способности к наблюдению, анализу,  сравнению и обобщению;   развивать у них психические функции, связанные с речевой  деятельностью: логическое мышление, память, внимание, восприятие;   развивать положительные эмоции и чувства школьников;  Воспитательный аспект:  способствовать формированию позитивного отношения к культуре  англоязычных стран;  ХОД УРОКА I. Организация класса и речевая подготовка. 1. Оргмомент T: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. Today we shall continue  our talk about Royal Britain.  2. Речевая зарядка T: Boys and girls, first of all, we shall review our vocabulary. Listen and complete  the sentences with “royal” words you know.  l. It's the head dress of gold decorated with diamonds, worn by a king or a queen at official ceremonies, (a crown). 2. Queens and kings are ... (monarchs) 3. It's a seat where monarchs sit during official ceremonies. (a throne) 4. It's a place where a king or a queen lives. (residence, palace) 5. At the beginning of the 20th century Britain was a great ... (empire). 7. It's the time during which a king or a queen rules. (reign) 8. The son of a monarch is a … ( prince) II. Основной этап 1. Сообщение задач урока T: So today, boys and girls, we shall speak about kings and queens, whose names  are specially remembered in the country and well­known in the world. Today we’ll turn the pages of the British history. The British people have had a monarchy for  over a thousand years. The relationship between the monarch and the people has  suffered some serious crises in the country’s history, but the monarchy always  seems to recover. Be attentive during the lesson. There will be some new  information for you.. 2. Монологические высказывания oб одном из монархов  (индивидуальное домашнее задание). Презентация с портретами Британских монархов, по окончании  учащиеся отвечают на вопросы.  P1. I would like to start from the early years of the 9th century, when Britain was  invaded by the Vikings .These new invaders were a heathen people from present  day Norway, Sweden and Denmark. They were highly skilled in sailing and  fighting. They sailed south and west from their homeland and attacked every coast  which offered the opportunity to plunder. They brought terror and destruction. By  875 only King Alfred of Wessex held out against the invaders. He was strong  enough to make treaty with the Vikings. He became a national hero. He was the  only ruler in English history ever to be honoured with the epithet “the Great”. He  encouraged a rebirth of learning and education. P2 I would like to tell you about William, Duke of Normandy, defeated the  English at the battle of Hastings in 1066.Then he entered London and brutally  crushed all resistance. At Westminster Abbey, on Christmas day 1066, William the Conqueror took the throne of England as King William I. Over the next five years  he defeated the Anglo­Saxon landowners and confiscated their lands. In the early days William the Conqueror and his people were afraid of Saxons. He  ordered to build the Tower of London to live in. Normans controlled government  at all levels. Clearly defined classes of lords and barons appeared in English  society. At the top of them was the king.  P3. And another powerful ruler of Britain was King Henry VIII. Most people  remember him only because he had six wives. But in fact he was a very important  monarch . He was poet and a good composer. He was very handsome  man. Under  him Britain became independent of the Roman Catholic Church, it got richer and  more powerful. In 1534 the Parliament named Henry head of the Church of  England and gave the King all the power in the country.   Henry married his brother's widow, Catherine of Aragon .They were happy first  years .But they had one problem­none of their children lived longer than a month   In 1516 Catherine gave birth to a healthy girl.  BUT LATER HENRY FELL IN  LOVE  with Anne Bolein.  In 1527 Henry pursued a divorce from Catherine to marry Anne Boleyn, but Pope  Clement VII denied to do it.  The new minister, Thomas Cromwell, in 1532  initiated a revolution when he decided that the English church should separate  from Rome, allowing Henry to marry Anne in 1533. A new archbishop, Thomas  Cranmer, declared the first marriage annulled. A daughter, Elizabeth I, was born to Anne soon after. But  the king grew tired of Anne too, and in 1536 she was  executed for adultery.  He immediately married Jane Seymour, who bore him a son, Edward VI, but died  in childbirth.  Three years later,  he married Anne of Cleves, but he hated her because she was  ugly and demanded a quick divorce.  In 1540 he married Catherine Howard, but he had her beheaded for adultery in  1542  In 1543 he married Catherine Parr, who survived him.  P4. And it is necessary to mention the name of Henry’s daughter, Elizabeth I. She  became the Queen in 1558.She never married and is remembered as a very popular and strong queen. She is known for saying “I know I have the body of a weak and  feeble woman, but I have the heart and stomach of a King…”.During her reign  England became very important in European politics, the Spanish Armada was  defeated, arts and especially theatre developed, and the country became very  powerful. P5. I would like to tell you about another strong queen: Queen Victoria. Queen  Victoria came to the throne as a young woman in 1837 and reigned until her death  in 1901. She ruled for the longest period in the English history, for 64 years.  Victoria married a German Prince Albert, but he died at the age of 42. The Queen  suffered a terrible depression. She withdrew from public life and spent more time  at her palaces in Scotland than she did in London, where she had been so happy  with her husband and nine children. Royal Albert Hall, Victoria and Albert  Museum remind us of their love. The family life of Queen Victoria touched people  hearts and she became very popular. For over 20 years she performed no national  duties. People became critical of the monarchy. It was a time of industrial and  scientific progress. Members of parliament began to talk about republicanism, but  Victoria recovered in 1897. During her reign Britain became a rich industrial  country with a developed trade an empire with a lot of colonies.  T. Thank you children for your good stories about the most important rulers in  Great Britain. Now let’s play a memory game with our soft ball. Look at our  chronicle table and ask any questions you like about royal London.  3. Игра: вопрос­ответ для проверки понимания услышанного. P6. What places in London remind you of the royal family? P7. (ловит мяч) There are Royal Palaces, Royal Parks, roads and streets: Buckingham Palace, The Mall,  Trafalgar Square, St. James Park, Windsor Castle. P7. Which of the famous British queens and kings can you name?  P8Alfred the Great, William the Conqueror, King Henry VIII, Elizabeth I, Queen  Victoria and Queen Elizabeth II. P8.). Most people remember him because he had 6 wives. Under him Britain  became independent of the Roman Catholic Church. T. Did you like the game? As far as I see you have found a lot of facts about  British monarchs and now it’s time to speak about present days. Do you know who is the head of Great Britain and Northern Ireland at the moment? P11. Queen. Elizabeth II. is the symbol of the country, its history and its traditions. Elizabeth was born in London, and educated privately at home. She began to  undertake public duties during the Second World War,. When her father died in  1952, she became Head of the Commonwealth and queen  In 1947, she married Prince Philip, Duke of Edinburgh, with whom she has four  children: Charles, Anne, Andrew, and Edward. In 1992, which Elizabeth termed  her annus horribilis ("horrible year"), Charles and Andrew separated from their  wives, Anne divorced, and a severe fire destroyed part of Windsor Castle.  Revelations continued on the state of Charles's marriage to Diana, Princess of  Wales, and they divorced in 1996. The following year, Diana died in a Paris car  crash, and the media criticised the royal family for remaining in seclusion in the  days before her funeral.  Her reign of 59 years is the  second­longest for a British monarch; only  Queen Victoria has reigned longer.  The   Queen   travels   about   the   United   Kingdom,   meets   different   people,   visits schools, hospitals and other special places.  Elizabeth is 85 years old .  In Britain the Queen is the Head of State.  But in fact she doesn’t rule the country. The real power belongs to the British Parliament. 1. There is the president in the UK. (F) 2. The UK is a monarchy. (T) 3. In Great Britain the Queen is the Head of State. (T) 4. Elizabeth II has the real power. (F) 5. The Parliament rules the country. (T) T.  Yes, you are quite right. На экране появляется фотография Елизаветы II T. Let’s listen to the final part of the text on p. 131. 5. Продолжение просмотра презентации и чтение информации о  биографии королевы из учебника. Look through the brief information about Queen Elisabeth II T. Let’s read the  main functions of the Queen (на партах листы­распечатки). Functions of the Sovereign.  approving the appointment of the Prime Minister   opening Parliament    giving her Royal Assent to bills   giving honours and medals   Head of the Commonwealth   Head of the Church of England   Commander­in­Chief of the armed forces  T. Now, you will do some tasks on the computers. Take your seats before the  screens. Т. Use this information and answer the questions: T. Who is next in line to the British crown after Prince Charles? P7. Prince William – his eldest son. T. Can Parliament control Royal Family? P8. Yes, it can. Parliament has had effective control of the monarch’s finances  since seventeenth century. T. What powers does the Queen have in government? P9.  approving the appointment of the Prime Minister   opening Parliament    giving her Royal Assent to bills   giving honours and medals   Head of the Commonwealth   Head of the Church of England   Commander­in­Chief of the armed forces T. Which members of the Royal Family has the highest number of public  engagement? P10. Of course, Queen Elizabeth II. 8. Просмотр отрывка  трансляции свадебной церемонии принца  Уильяма и Кэйт Мидлтон. T. Now let’s review exclamatory sentences. You will watch an episode from the  film about Silver Jubilee of Queen Elisabeth II. Try to make as many exclamatory  sentences as you can.  P1. What a beautiful ceremony it was! P11. What a big crowd of people it was! P12. The people were so excited!  P13. The Queen was so happy!  P14. Kate was so elegant!  P15. Her dress was so smart!  Сan you list four countries which have monarchies?   Which of these adjectives do you associate with the British monarch:   Ostentatious, greedy, modest, vulgar, wealthy, lazy, dignified, popular, hard­ working?  10. Рефлексия. T. Now look at the family tree of the Windsor’s and say how the members of the  family are related  T. Let us play our last game. You will take small sheets of paper from our magic  box. (вытаскивают листочки с именами членов королевской семьи). Imagine you are one of the members of the Royal Family. Try to guess the names of your  classmates. P2. (берет листок с именем одного из членов королевской семьи). P3. How old are you? P4. Have you got a mother? What is her name? P5. Are you . . .? P2. Yes, I am… etc.  11. Задание на дом [2] T. Please, look at the board. Here is your home task. Write it down. 1. Find out some additional information about one member of the British Royal  Family and make your classmates guess who you are talking about.  2. Read the newspaper article about Queen Elizabeth’s Golden Jubilee and think of 5 questions. III. Завершающий этап Подведение итогов. T: So our lesson is coming to an end. I hope you will remember the names of the  British monarchs and their contribution to the development of the country.  Thank you for your good work today. The result of this is your knowledge and  successful answers during the lesson. It was a real pleasure to work with you. All  of you have got fives for your oral answers.

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс

Урок на тему "Королевский Лондон"7класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.05.2017