Комплексная контрольная работа. 2 класс. Спотлайт.

  • docx
  • 17.05.2025
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Комплексная кон раб 2 кл.docx

______________________________

Комплексная контрольная работа. Вариант 1.

1)   Послушай текст и нарисуй стрелки, показывая, где находятся предметы одежды.

Слайд65

2) Прочитай и соедини.

1. black
2. white
3. brown
4. pink
5. red
6. blue
7. yellow
8. green

A – красный
B – зелёный
C – голубой, синий
D – коричневый
E – белый
F – чёрный
G – жёлтый
H – розовый


3) Заполни пропуски словами can, can’t.

1. A bird ………. sing.
2. A fish ………. climb.
3. A frog ………. jump.
4. A horse ………. fly.
5.
A dog ………. swim.

4) Соедини.

1. She
2. I
3. They
4. You
5. We
6.
It
7. He

A – он, она, оно (неодушевленные)
B – ты, вы
C – он
D – мы
E – она
F – я
G – они

5) Прочитай и выбери.

1. They have got / has got new toys.
2. I have got / has got  big ears.
3. Bob have got / has got brown eyes.
4. Hehave got / has got a red coat.

6) Заполни пропуски словами am, is, are.

1. She ……. a good friend.
2. I ……. seven.
3. My name ……. Mary.
4. You ……. a nice girl.
5. His name ……. Robin.

7) Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения.
Запиши
полученные предложения.

1. can, She, swing.
………………………………………………………………………………
2. like, don’t, They, sandwiches.
………………………………………………………………………………
3. name, is, My, John.
………………………………………………………………………………
5. got, I’ve, eyes, green.
………………………………………………………………………………
6. dog, My, brown, is.
………………………………………………………………………………
8)
Вставь пропущенные слова в текст. Картинки-подсказки помогут тебе.

Hello! My name is Alex. I’m …………..….. (8).
I like ………………. 
Описание: https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/ilikepizza.png. But I don’t like ………..………… Описание: https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/idonotlikeapples.png.
I can ……………….. 
Описание: https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/icansing.png. But I can’t …………………. Описание: https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/icannotswim.png.
My favourite toy is my ……………………………… 
Picture background.
What is the weather like? It’s …………………. 
Описание: https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/raining.jpg.
She’s …………………. a red T-shirt 
Описание: https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/redtshirt.png.
Can you …………………. the tree Larry? No, I can’t 
Описание: https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/climbthetree.png.

9) Ответь на вопросы о себе:

What is your name? — _________________________________________
How old are you? — ___________________________________________
Can you fly? — _______________________________________________
Do you like ice-cream? — _______________________________________
Have you got two eyes? — _______________________________________
What’s your favourite toy? — _____________________________________

 

 

 

 

___________________________________

 Комплексная контрольная работа. Вариант 2.

2)   Послушай текст и нарисуй стрелки, показывая, где находятся предметы одежды.

Слайд65

2) Прочитай и соедини.

1. black
2. white
3. brown
4. pink
5. red
6. blue
7. yellow
8. green

A – желтый
B – зелёный
C – голубой, синий
D – розовый
E – белый
F – чёрный
G – красный
H – коричневый


3) Заполни пропуски словами can, can’t.

1. A bird ………. run.
2. A fish ………..swim.
3. A frog ………. sing.
4. A horse ………. jump.
5. A mouse………. fly.

4) Соедини.

1. She
2. I
3. They
4. You
5. We
6.
It
7. He

A – он, она, оно (неодушевленные)
B – ты, вы
C – он
D – мы
E – она
F – я
G – они

5) Прочитай и выбери.

1. The people have got / has got new houses.
2. I have got / has got a small mouse.
3. Lulu have got / has got grey eyes.
4. She have got / has got a brown jacket.

6) Заполни пропуски словами am, is, are.

1. We ……. students.
2. I ……. eight.
3. My name ……. Kate.
4. You ……. a nice boy.
5. Their
names  ……. Philip and David.

7) Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения.
Запиши
полученные предложения.

1. can, She, jump.
………………………………………………………………………………
2. like, don’t, We, pizza.
………………………………………………………………………………
3. name, is, My, Victoria.
………………………………………………………………………………
5. got, She’s, eyes, grey.
………………………………………………………………………………
6. ball, My, orange, is.
………………………………………………………………………………
8)
Вставь пропущенные слова в текст. Картинки-подсказки помогут тебе.

Hello! My name is Sandra. I’m …………..….. (8).
I like ………………. 
https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/ilikepizza.png. But I don’t like ………..………… https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/idonotlikeapples.png.
I can ……………….. 
https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/icansing.png. But I can’t …………………. https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/icannotswim.png.
My favourite toy is a ……………………………… .
Picture background
What is the weather like? it’s …………………. 
Picture background.
She’s wearing a blue ……………… 
Picture background.
Can you …………, Lulu? Yes, I can. 
Picture background.

9) Ответь на вопросы о себе:

What is your name? — __________________________________________
How old are you? — _____________________________________________
Can you swim? — _______________________________________________
Do you like cake? — ____________________________________________
Have you got two eyes? — _______________________________________
What’s your favourite toy? — _____________________________________

 

 

 

 

 

_____________________________________

Комплексная контрольная работа. Вариант 3.

3)   Послушай текст и нарисуй стрелки, показывая, где находятся предметы одежды.

Слайд65

2) Прочитай и соедини.

1. black
2. white
3. brown
4. pink
5. red
6. blue
7. yellow
8. green

A – желтый
B – зелёный
C – голубой, синий
D – розовый
E – белый
F – чёрный
G – красный
H – коричневый


3) Заполни пропуски словами can, can’t.

1. An elephant  ………. run.
2. A dolphin ………..swim.
3. A cat ………. sing.
4. A chimp ………. fly.
5. A horse………. jump.

4) Соедини.

1. She
2. I
3. They
4. You
5. We
6. It
7. He

A – он, она, оно (неодушевленные)
B – ты, вы
C – он
D – мы
E – она
F – я
G – они

5) Прочитай и выбери.

1. The children have got / has got new teddy bears.
2. I have got / has got small ears.
3. Chuckles have got / has got a nice toy box.
4. She have got / has got a pink coat.

6) Заполни пропуски словами am, is, are.

1. He ……. my brother.
2. I ……. nine.
3. My name ……. Brian.
4. You …….  clever children.
5. Our names  ………. Maria and Alexander.

7) Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения.
Запиши полученные предложения.

1. can, I, climb.
………………………………………………………………………………
2. like, don’t, We, milk.
………………………………………………………………………………
3. name, is, My, Elizabeth.
………………………………………………………………………………
5. got, She’s, eyes, grey.
………………………………………………………………………………
6. a teddy bear, My, toy, is, favourite.

………………………………………………………………………………

8) Вставь пропущенные слова в текст. Картинки-подсказки помогут тебе.

Hello! My name is Sandra. I’m …………..….. (8).
I like ………………. 
https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/ilikepizza.png. But I don’t like ………..………… https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/idonotlikeapples.png.
I can ……………….. 
https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/icansing.png. But I can’t …………………. https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/icannotswim.png.
My favourite toy is a ……………………………… .
Picture background
What is the weather like? It’s …………………. 
Picture background.
She’s wearing brown …………. 
Picture background.
Can you …………, Nanny? Yes, I can. 
Picture background.

9) Ответь на вопросы о себе:

What is your name? — _________________________________________
How old are you? — ___________________________________________
Can you sing? — _______________________________________________
Do you like cake? — _______________________________________
Have you got two eyes? — _______________________________________
What’s your favourite toy? — _____________________________________

 

 

______________________________________

Комплексная контрольная работа. 4 вариант.

4)   Послушай текст и нарисуй стрелки, показывая, где находятся предметы одежды.

2) Прочитай и соедини.

1. green
2. red
3. brown
4. black
5. blue
6. yellow
7. white
8. pink

A – красный
B – черный
C – синий
D – желтый
E – белый
F – зеленый
G – розовый
H – коричневый

3) Заполни пропуски словами can, can’t.

1. An elephant ………. sing.
2. A chimp ………. climb.
3. A rabbit ………. jump.
4. A bird ………. fly.
5. A cat ………. swim.

4) Соедини.

1. I
2. He
3. You
4. We
5. It
6. She
7. They

A – он
B – она
C – он, она, оно (неодушевленные0
D – я
E – они
F – мы
G – ты, вы

5) Прочитай и выбери.

1. She have got / has got fair hair.
2. We have got / has got  a white cat.
3. My grandmother and grandfather have got / has got blue eyes.
4. Ann have got / has got a yellow jacket.

6) Заполни пропуски словами am, is, are.

1. She ……. at the circus.
2. I ……. five.
3. His name ……. Tom.
4.We …… happy.
5. It ……. a chair .

7) Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения.
Запиши
полученные предложения.

1. is, in, He, kitchen, the.

2. can, chimp, A, dance.

3. dark, Grandma, has, hair, got.

4. eight, She, is.

5. on, It, the, is, table.

8) Вставь пропущенные слова в текст. Картинки-подсказки помогут тебе.

Picture backgroundHello! My name is Ann. I’m …………..….. (7).
I like ………………. 
https://avatars.mds.yandex.net/i?id=7ee51a22480960cf01e523e321ad1670a5bfba6a-10259428-images-thumbs&n=13. But I don’t like ………..………… .

I can ……………….. Picture background. But I can’t …………………. https://nachalkaplus.ru/wp-content/uploads/2019/01/icansing.png.
My favourite toy is my ……………………………… 
Picture background.
What is the weather like? it’s …………………. 
Picture background.
She’s wearing  pink ………..
Picture background Picture background.

Can you ………… like a frog, Peter? Yes, I can. Picture background.

9) Ответь на вопросы о себе:

What is your name? — _________________________________________
How old are you? — ___________________________________________
Can you jump? — _______________________________________________
Do you like pizza? — _______________________________________
Have you got two ears? — _______________________________________
What’s your favourite toy? — _____________________________________