План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе
Оценка 4.6

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

Оценка 4.6
Работа в классе +1
docx
английский язык +1
7 кл
15.02.2018
План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе
Урок проводился по обновленной программе в 7 классе в разделе "Entertainment and media" по теме "Art.Perspective" №65. В задачи урока входило прочитать и понять текст, выполнить к нему задания. Затем нарисовать рисунок, следуя инструкциям. Отвечать на вопросы по теме. Уметь описывать рисунок или картину.Разработка урока для 7 класса по обновленной программе в разделе "Entertainment and media" №65 "Art.Perspective". Может быть скомбинирован с уроком изобразительного искусства.
Grade-7, lesson-65.docx
Unit  6 Entertainment and media   Date: 14.02.2018; 15.02.2018    School:  Teacher name: A. M. Omargaliyev  Number present:  absent: CLASS: 7 В; 7 А; 7Ә; 7Б  Lesson title Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to (link to  the Subject programme) Lesson objectives Assessment criteria Values links  Cross­curricular links Previous learning CLIL. Art. Perspective 7.1.6.1­ organize and present information clearly to others; 7.4.3.1­ understand the detail of an argument on a growing range of familiar general and curricular topics, including some  extended texts; 7.4.5.1­ deduce meaning from context in short texts on a  growing range of familiar general and curricular topics             All learners will be able to:  Understand the text and learn active vocabulary;  Draw pictures after listening to the instructions;  Answer the questions about the theme.              Most learners will be able to:  Read about the technique of perspective in art; Listen to an art teacher talking to a class;  Describe the pictures with some support.             Some learners will be able to. Give instructions about how to draw pictures;  Describe the pictures with little support.  Demonstrate an ability to organize and express ideas clearly Recognize factual details in a given argument related to the topic Figure out the content of a short text with some support Labour and creativity, cooperation Kazakh, Russian An internet post Plan Planned timings Start 3­4  minutes Resources   Planned activities (replace the notes below with your planned activities) I. Organization moment. 1. Everyday procedures: a) Greeting;  b) Talking with the pupil on duty.  c)   Informing   about   the   aims  and   the   theme   of  the lesson d)  Teacher writes the following questions on the board: Do you enjoy looking at paintings?  Do you paint yourself? What is your favourite picture? Teacher puts students into pairs to ask and answer the  questions. 2­3 minutes 7­8 minutes   2­3 minutes 4­5 minutes  3­4 minutes 8­9minutes.       II. 1. Listening and reading activities:  1­a) Teacher introduces the new words and asks the  meanings of students what may they mean. If they are mistaken corrects them by making right variants.  1­b) Distributes the handouts with word combinations and their translations which do not correspond them.  The students should match them.  1­c) The students listen to the text “Art. Perspective”.  The teacher stops the audio and asks some students to  read. They must read after listening.  1­d) The students say what they have understood from the text.  Handout 1  Tape script 2.10    www.youtube. com/watch?v= 2Ijobb1rd5k Handout 2  www.youtube. com/watch?v= loMy3sbW64g                      Assessment criteria:  ­Organize information logically;  ­Express ideas clearly.          Descriptors  A learner  ­answers the questions; 2. Listening and speaking activities:  2­a) The teacher shows the video “prepositions of  place”. Reminds them to watch it attentively and use  it during the next activities.  2­b) Three students are invited to the blackboard.  They are given a task to draw pictures. Another 3  students dictate them what to draw. Speaking and  drawing students make one team. The team making  less mistakes win the game.  2­c) The students are given sheets with the words and  word combinations. They should describe the picture  “Las Meninas”, the masterpiece of the great Spanish  artist Diego Velasquez.  Before beginning their  description they watch the video about the painting.                       Differentiation:  Pupils with stronger knowledge should give  instructions and describe the pictures;  Pupils with average knowledge should describe the  pictures;  Students with little academic success should draw  pictures on the blackboard.                        Assessment criteria:  ­interact in a pair, group and a whole class work  presenting logically connected information with  ideas of other people;  ­Demonstrate an ability to organize and express ideas  clearly;                 Descriptors:   A  learner ­completes the tasks;  ­presents his/her information to the peers; 3. Writing and speaking activities:  3­a) The students write few words about the lesson  and what did they understand from it.            A learner: Gives constructive answers to feedback  End 1­2 minutes Homework: For homework, ask students to find out  about a painter from their country. At the beginning  of the next class, students can tell their partner. Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Use this section to record the  techniques that you will use  to assess what the learners  have learned during the  lesson. Health and safety check Health saving technologies. Using physical exercises and  active activities. Rules from the Safety Rules  book which can be applied in this lesson. Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Lesson objectives were realistic, because the teacher had taken into  consideration the abilities of each student, their knowledge, their  possible activities.  Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan  to challenge the more able  learners? Differentiation can be  achieved through the  selection of activities,  identification of learning  outcomes for a certain  student, provision of  individual support to  learners, selection of  learning materials and  resources based on the  individual abilities of leaners (Theory of Multiple  Intelligences by Gardner). Reflection Were the lesson  objectives/learnin g objectives  realistic?  Did all the  learners achieve  the lesson  objectives/  learning  objectives? If not,  why? Did my planned  differentiation  work well? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:  2:   What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2:

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе

План урока по теме "Entеrtainment and media" в 7 классе по обновленной программе
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.02.2018