Презентация к уроку

  • Разработки уроков
  • pptx
  • 16.05.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Презентация к уроку английского языка по теме "Еда и напитки" Цель урока: создать условия для отработки введенного грамматического и лексического материала. Задачи: 1. образовательная – повышение общей языковой культуры выражения мыслей; расширение кругозора, развитие познавательного интереса к предмету через содержание учебного материала и эмоциональную атмосферу обучения; 2. развивающая – создание условий для развития памяти, внимания, воображения; продолжение развития умений и навыков анализа: наблюдательность, сопоставление, способность делать выводы; работа индивидуально, в парах, в группах; 3. практическая– развитие языковой и речевой компетенции учащихся через дальнейшее формирование навыков употребления нового лексико-грамматического материала в речи и умения представить личный субъективный опыт средствами иностранного языка; 4. воспитательная– продолжение работы по развитию умения общаться, повышение культуры совместной деятельности, воспитание навыков личной гигиены, стремление вести здоровый образ жизни, питаться здоровой пищей.
Иконка файла материала к уроку.pptx
Food and drinks
Look and find! applesbananasjuicecakesmeatsw eets
Look and find! applesbananasjuicecakesmeatsw eets
Alice
Kate lemons apples bananas cheese
Kate bananas cheese lemons apples
Check up: V – 1 V – 2 pepper sugar juice water bread onions apples bananas ice cream olive oil
Find the odd word.  1. cucumber, tomato, potato, bread.  2. cheese, salt, banana, water.  3. chocolate, onion, ice cream.  4.apple,  juice, coffee, tea.
Some ­ ? Any ­ ?    Much ­ ? A little ­ ?       Many ­ ?     A few ­ ? A lot of ­ ?
SOME ­ in the affirmative. ANY ­ in negative and the interrogative. MUCH (enough)/A LITTLE (not  much but enough) ­ with uncountable  nouns. MANY (enough )/A FEW (not many  but enough) with countable nouns. A LOT OF ­ with both countable and  uncountable nouns.
Replace some  with “a little” or “a few” 1. Would you like some cheese? 2. Would you like some mineral water? 3. Can I offer you some black coffee? 4. Can I offer you some bread? 5. Shall I bring you some biscuits?
Replace some  with “a little” or “a few” 1. Would you like a little cheese? 2. Would you like a little mineral water? 3. Can I offer you a little black coffee? 4. Can I offer you a little bread? 5. Shall I bring you a few biscuits?
_ _____ Fill in “much” or “many” 1. How __________ eggs? 2. How _________ tomatoes? 3. How ____________ biscuits? 4. How _______ olive oil? 5. How _______ flour? many many many much much
Fill in “a little” or “a few” 1. put  __________flour 2. add _________ sugar 3. slice ________ apples 4. cut ________ oranges 5. add _________ butter a little a little a few a few a little
Use  “much” or “many” for  expression «Сколько ….?» many 1. How _________ days? much 2. How __________ sugar? many 3. How __________ children? many 4. How __________ theatres? much 5. How  _________ juice?
Complete the sentences using  “some” or “any” 1. There is ______ milk in the cup. 2. There is ______ bread on the table. 3. Are there ______ oranges in the bag? 4. There isn’t ______ cheese in the fridge. 5. There are ______ flowers in the vase. some some any any some
Plus Minus It was  interesting
The lesson is very  interesting, there are no  problems, easy to  understand. The lesson is very  interesting, there are some  problems in practice. The lesson is not very  interesting, there are  problems to use in practice.
Your home task is  SB ex. 9 p. 87
Good­Bye!