Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)
Оценка 4.7

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
английский язык
10 кл
14.02.2017
Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)
Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”по творчеству В.Шекспира предназначена для 10 класса.Также она может быть использована для внеклассной работы по предмету. Урок предназначен для систематизации знаний лексико-грамматического материала, совершенствования умений и навыков, развития мышления, познавательной активности, привития интереса к культуре и литературе страны изучаемого языка.
«Любимый лебедь Эйвона».doc
ТЕМА УРОКА: «Любимый лебедь Эйвона» 2 ЦЕЛЬ УРОКА: ознакомиться с жизнью и творчеством В.Шекспира. З А Д А Ч И : 1) обучающие:          А) развивать навыки монологической речи;           Б) развивать навыки диалогической речи;           В) расширять лексический запас учащихся;            Г) развивать навыки аудирования; 2) развивающие:             А) развивать коммуникативные умения учащихся;              Б)расширять кругозор учащихся;               В) способствовать дальнейшему проникновению в национальную       культуру Великобритании;                Г) совершенствовать культуру межличностного и группового  общения в различных видах взаимодействия:                 Д) развивать интеллектуальные , познавательные способности  учащихся в процессе общения на иностранном языке;                  Е) расширять лингвистические представления и знания о языке;                   З) стимулировать речесмыслительную активность школьников;                  И) тренировать память учащихся; 3) воспитывающие    : 3                   А) совершенствовать культуру общения;                   Б) прививать интерес к англо – говорящим странам;                    В) прививать интерес к людям и культуре другой страны;                     Г) воспитывать чувство коллективизма и интернационализма;                      Д) совершенствовать художественный вкус учащихся. О Б О Р У Д О В А Н И  Е :  Ноутбук,  Экран,  Проектор,  Диски с отрывками из х/ф «Ромео и Джульетта» и « Женщина, которая  поёт»,  Слайды с изображениями различных достопримечательностей  Стрэтофорда на Эйвоне и цитат из произведений В.Шекспира. 4 Ход урока. I. Начало урока. Greeting.  II. Речевая зарядка. T.: Today I would like to start our lesson with questions which you'll try to  answer.  1) Do you know who he is? ­ Yes, I do. He is William Shakespeare.  2) What was he? ­ He was a poet (a dramatist, a writer).  3) What language did William Shakespeare speak? ­ He spoke English.  4) Was he an English or an American poet? ­ He was an English poet. 5) Shakespeare was a great English dramatist , wasn't he? ­ Yes, he was.  T: You are right. He is William Shakespeare, the greatest English dramatist.  Once he was called ''Sweet Swam of Avon'' and since then Shakespeare has  been known as the ''Swan of Avon''. And these words have been chosen as  the theme of our lesson today. At our lesson we are going to talk about  Shakespeare's life and creative work. We'll also role play, present a project,  act out an extract from one of Shakespeare's comedies and recite one of his  sonnets.     III. Обучение диалогической речи. 5 And now I want you to continue our work with role playing.  The situation is: one of you have been to England and visited Stratford­ upon­Avon. Another person hasn't been there and is interested in new information.  At home you had to prepare your dialogues. Are there any volunteers to work?  ...and..., please, role play.  ­ Hello, Alexander! Haven't seen you for ages.  ­ Hello, Alyona! Yes, it's been a long time. How have you been?  ­ Just fine. Some days ago we came back from England.  ­ Oh, great! But as far as I remember you visited Great Britain last year. ­ Yes, but last time I stayed in London and this year we have been to some other  places. ­ What were they? ­ They were Stratford­upon­Avon and Liverpool. ­ What impressed you most of all there? ­ You see, Stratford­on­Avon was the most remarkable place I’ve ever visited. We  saw all the places of interest connected with the greatest William Shakespeare. ­ I’m sure it was very interesting. ­ Oh, these days were unforgettable. It was so pleasant to touch on history and  culture at every step. ­ Did you take pictures there? I would like to see them. ­ You can see these photos and even listen to the project my classmates and I have  prepared after our visit to Shakespeare’s native town. I invite you to come and  enjoy that interesting information about this famous poet and dramatist. ­ I’m so grateful to you. When will you present your project? ­ In some days I’ll call you and say when it will take place. ­ Thank you. Bye. See you there. ­ Bye. 6 Thanks a lot. Take your seats. And now imagine that some days have passed and we are going to present a  project “Famous People of the Foggy Albion. Sweet Swan of Avon”. IV. Обучение монологической речи. Презентация проекта. Stratford­upon­Avon is the place where the greatest dramatist and poet of the  English literature William Shakespeare was born and died (1564­1616). April the  23rd is the day on which he was born and also the day on which he died.   Stratford is a very interesting town in the centre of England. So Shakespeare was  born right in the heart of England and in the midst of the country. There are  beautiful woods, green fields, a quiet gentle river – the Avon – and lovely houses,  black and white thatched roofs in Stratford. Stratford is a small county town in a farming district near the centre of  England. At that time Stratford­upon­Avon was a prosperous, self governing  market town with impressive streets and buildings. It was known for its markets  and fairs and had contacts with the outside world.  Stratford is quite a busy town especially on market day when farmers from  the country­side round Stratford come to buy or sell cows or pigs or sheep. All of  the buildings in Stratford none possesses greater fascination and interest than those associated with Shakespeare and his family. They are maintained as a memorial to  the poet. Not much is known of Shakespeare’s father, John Shakespeare. He was a  man of some importance in Stratford. He was one of the town officers and a dealer  in corn, meat, leather and other products of the farm. 7 The poet’s mother, Mary Arden, was one of the eight daughters of Robert Arden, a rich farmer in the village of Wilmcote, where the Arden farmstead may still be  seen. John Shakespeare and his wife lived in a well­built house of rough stone which  was two storeys high with small windows cut in the roof. The house is still  standing. It is a museum now.  William Shakespeare was born in this house in Henly Street preserved as his birthplace. The house is a half­timbered building of the early sixteenth century.   In Shakespeare’ time it consisted of two separate houses: the one being the  Shakespeare family’s home and the other a shop or warehouse adjoining used by  John Shakespeare, the poet’s father, in connection with his trade as a glover. In the house there is the very room where Shakespeare was born. It is a small room. He was the eldest son and the third child of the marriage. In one room is a little wooden desk, the very desk that Shakespeare sat in when he  went to the grammar school in Stratford. In general appearance of the house remains much the same as it looked at  that time. Simple and ordinary­looking, it is still the most famous house in England and one of the most famous in the world because of the boy who was born in it. Lot’s of people who had visited the house had written their names on the  walls. It seems a wrong thing to do – although among the names are Walter Scott,  Dickens and Thackeray. There is a garden behind the house, in it you can see all the flowers, trees  and plants that are mentioned in Shakespeare’s plays. 8 Very little is known about William’s life, especially about his early years. At the age of seven William was sent to Stratford Grammar School where he studied  for six years and besides reading and writing he was taught Latin and Greek. The Grammar School originally founded by the Gild of the Holy Cross in  1291 for giving education to members of the Gild, became known as King Edward  IV’s Grammar School in 1553. The two­storied building comprises an upper hall  on the first floor in which it is believed that Shakespeare was educated as a boy  while below is Stratford’s original Gild hall where Shakespeare probably saw  theatrical performances given by companies of the travelling players. In 1577 a change came over his father’s fortunes. John Shakespeare fell into  debt and had to sell the larger part of his property. William was taken from the  school and for some time had to help his father in the trade. He never went to  school again. Just what he did between his fourteenth and eighteenth year is not known.  We know nothing about these five years. When still at Stratford, Shakespeare became well acquainted with theatrical  performances. Stratford was often visited by travelling companies of players.  Shakespeare may have also seen miracle plays in the neighbouring town of  Coventry. In 1582, when little more than eighteen, he married Anne Hathaway, the  daughter of Richard Hathaway, who belonged to a well­respected geoman family.  Anne was eight years older than her husband and it is said that the marriage was  not a happy one. On May 26, 1583 their daughter Susanna was born and in  February of 1585 their twins named Hamnet and Judith were born. William Shakespeare lived in Stratford until he was about twenty­one, when  he left for London. He arrived in London about the year 1586. During the first 9 years of his life in London Shakespeare had to go through many difficulties.  Probably the first work he did there was at one of the two theatres that there were  in London at that time. Then he became an actor and soon began to write plays for  the company of actors to which he belonged. Very many of his plays were acted in  a London theatre called Globe. We know almost nothing about the first six years Shakespeare spent in  London, but it is certain that he became an actor before he wrote for the stage. As  an actor he was learning in the best possible school  the stage; as an author he  probably tried his hand by writing bits for the plays of older playwrights. Without  friends, without money, he became known as a writer only in 1593. There is a story that when Shakespeare reached London he went straight to  the theatre, determined to get work of some sort there; and that finding nothing  better to do, he began by holding the horses of the fine gentlemen who came to see  the plays. It is said that a little later he was employed to call out the names of  actors and the pieces, and after a time was given a small part to act. But he soon  showed that he could make himself most useful in changing old plays and that was  something which the actors themselves could not do. Every old play that  Shakespeare took in hand, he made into something different and far better. Then he began to write plays himself.  Shakespeare’s first printed works were two long poems. Shakespeare’s fame rapidly increased after 1594. In all he was the author of thirty­seven plays, two  poems and 154 sonnets. Although Shakespeare made London his home, it is probably that he often  visited Stratford, where his family continued to live. Shakespeare bought the  largest house in his native town (New Place) in 1597, paid his father’s debts but he did not spend much time there till 1610. He spent the last years of his life mostly at 10 Stratford, but he often visited London and his friends among the actors and poets  there.  In 1611, at the height of his fame, he returned to Stratford twenty­six years  after he had left it.  William Shakespeare died on April 23, 1616, at the age of 52 and was buried in a fine old Parish Church at Stratford. On his grave one can see the following  inscription: Good friend for Jesus sake forbeare To digg the dust encloased heare: Blese be ye man yt spares thes stones, And curst be he yt moves my bones. Дорогой друг! Христа ради Не беспокой прах, который заключен здесь. Благословен будь, кто пощадит эти камни, Проклят будь тот, кто пошевелит мои кости. It was written by an unknown poet, but these lines give Shakespeare’s own  request. That is why Shakespeare’s body was left at Stratford and was not taken to  Westminster Abbey where the tombs of many famous English writers and poets  are found. The monument with a bust by the London sculptor Gcrard Johnson was put  up to him in this church a few years later. 11 The first complete edition of Shakespeare’s works was published by his  fellow­players and friends in 1623. The wit and sayings of the English people, English folklore and London life  and manners all may be found in Shakespeare’s works. Ben Johnson, who lived from 1572 to 1637, and who was also a famous  writer of plays, called Shakespeare “Sweet Swan of Avon”. Shakespeare has been  known as the “Swan of Avon” ever since. - Oh, thanks. It was amazing. I’ve learnt a lot of information about this  prominent playwright. But I have some questions. May I ask them? - Certainly. We’ll answer them with great pleasure. 1) Have you seen the Avon? – Yes, certainly. 2) What kind of river is it? Can you describe the Avon?  – The Avon is a pretty river with grass and trees all along its banks running through Stratford. 3) What are the main centres of interest in Stratford? – I have already said that  they are associated with Shakespeare and his family. The main centres of  interest include the Birthplace itself, Anne Hathaway’s Cottage (the early  home of Shakespeare’s wife), the foundations and gardens of New Place  (where Shakespeare died), Hall’s Croft (the home of his daughter, Susanna),  Mary Arden’s House (the home of the poet’s mother) at the Wilmcote, the  red brick Shakespeare Memorial Theatre and the beautiful Holy Trinity  Church (which is Shakespeare’s burial place). 4) Have you seen all of them? – Yes, we have. 5) What place impressed you most of all? – As for me Mary Arden’s House  impressed me most of all, because of all the buildings associated with  Shakespeare and his family it is the least known and yet perhaps the most  picturesque and interesting. It is situated four miles from Stratford­upon­ Avon . It is an excellent specimen of a farmstead of Tudor date. It is of 12 striking size and proportions. The house was occupied as a farmhouse till  1930 when it was purchased for preservation by the Shakespeare Birthplace  Trust. And I liked this world­famous building, with its lovely old­fashioned garden and orchard which was the early home of Shakespeare’s wife, Anne  Hathaway. It is a property unique in its picturesque and architectural appeal. The Cottage was originally a spacious farm house, the home of the  Hathaways who were a family of yeoman farmers. The oldest part of the  structure dates from the fifteenth century. The property remained in the  ownership of descendants of the Hathaway family until 1892, when it was  purchased by the Shakespeare Birthplace Trustees for presenation as a  memorial to the poet. - Thank you so much for your answers. I am very impressed by your  stories and pictures and I would like to visit this famous town and to see  everything with my own eyes. We have already said that William Shakespeare was an outstanding English  dramatist. I think you know that he wrote some tragedies: “Hamlet” “King Lear”,  “Macbeth”, “Othello”, “Romeo and Juliet” are among them. But the most famous,  I’m sure, is the wonderful love story about two young lovers, Romeo and Juliet.  Unfortunately, they died but they didn’t stop loving each other. They stayed young forever. This sad story inspired some directors and composers to create films and  ballets. Now I want to offer you to see an extract from the film “                  “ by  But tragedies were not the only plays William Shakespeare wrote. He is also  famous for some comedies. Now we’ll try to act out a short scene from his  play “The Taming of the Obstinate” 13 Act II, Scene I PETRUCHIO:  Good morrow, Kate; for that's your name, I hear.   KATHARINA:  Well have you heard, but something hard of hearing:     They call me Katharina that do talk of me.   PETRUCHIO: You lie, in faith; for you are call'd plain Kate,                     And bonny Kate and sometimes Kate the curst;   But Kate, the prettiest Kate in Christendom   Kate of Kate Hall, my super­dainty Kate,   For dainties are all Cates, and therefore, Kate, Take this of me, Kate of my consolation;   Hearing thy mildness praised in every town,  Thy virtues spoke of, and thy beauty sounded,     Yet not so deeply as to thee belongs,   Myself am moved to woo thee for my wife.   KATHARINA:  Moved! in good time: let him that moved you hither       Remove you hence: I knew you at the first   You were a moveable.   PETRUCHIO:  Why, what's a movable?   KATHARINA:  A join'd­stool.   PETRUCHIO:  Thou hast hit it: come, sit on me. KATHARINA:  Asses are made to bear, and so are you. 14 PETRUCHIO:  Women are made to bear, and so are you. KATHARINA:  No such jade as bear you, if me you mean. PETRUCHIO:  Alas! good Kate, I will not burden thee;         For, knowing thee to be but young and light KATHARINA:  Too light for such a swain as you to catch;     And yet as heavy as my weight should be.   PETRUCHIO:  Come, come, you wasp; i' faith, you are too angry.  KATHARINA:  If I be waspish, best beware my sting.  PETRUCHIO:  My remedy is then, to pluck it out.   KATHARINA:  Ay, if the fool could find it where it lies,   PETRUCHIO:  Who knows not where a wasp doth     wear his sting. PETRUCHIO: My remedy is then, to pluck it out. KATHARINA: Ay, if the fool could find it where it lies. PETRUCHIO:  Who knows not where a wasp doth     wear his sting?  In his tail KATHARINA:  In his tongue. PETRUCHIO:  Whose tongue?     KATHARINA:  Yours, if you talk of tails: and so farewell. PETRUCHIO:  What, with my tongue in your tail? nay, come again, 15   Good Kate; I am a gentleman.   KATHARINA:  That I'll try.     (striking him)   PETRUCHIO:  I swear I'll cuff you, if you strike again.   KATHARINA:  So may you lose your arms:     If you strike me, you are no gentleman; And if no gentleman, why then no arms.       PETRUCHIO:  Nay, hear you, Kate: in sooth you scape not so.   KATHARINA:  I chafe you, if I tarry: let me go.   PETRUCHIO:  No, not a whit: I find you passing gentle.                         'Twas told me you were rough and coy and sullen,   And now I find report a very liar;   For thou are pleasant, gamesome, passing courteous, But slow in speech, yet sweet as spring­time flowers: Thou canst not frown, thou canst not look askance,       Nor bite the lip, as angry wenches will, Nor hast thou pleasure to be cross in talk,     But thou with mildness entertain'st thy wooers, With gentle conference, soft and affable.   Why does the world report that Kate doth limp? O slanderous world! Kate like the hazel­twig 16       Is straight and slender and as brown in hue   As hazel nuts and sweeter than the kernels.   O, let me see thee walk: thou dost not halt. KATHARINA:  Go, fool, and whom thou keep'st command.   PETRUCHIO:  Did ever Dian so become a grove       As Kate this chamber with her princely gait? O, be thou Dian, and let her be Kate;   And then let Kate be chaste and Dian sportful!     KATHARINA:  Where did you study all this goodly speech?   PETRUCHIO:  It is extempore, from my mother­wit.   KATHARINA : A witty mother! witless else her son.   PETRUCHIO:  Am I not wase?   KATHARINA:  Yes; keep you warm. PETRUCHIO  Marry, so I mean, sweet Katharina, in thy bed:                 And therefore, setting all this chat aside,   Thus in plain terms: your father hath consented   That you shall be my wife; your dowry 'greed on;   And, will you, will you, I will marry you. Now, Kate, I am a husband for your turn;   For, by this light, wherebyi I see thy beauty,  Thy beauty, that doth make me like thee well, 17             Thou must be married to no man but me; For I am he am born to tame you Kate, And bring you from a wild Kate to a Kate Conformable as other household Kates.       Here comes your father: never make denial;   I must and will have Katharina to my wife. - Thank you very much for acting. Shakespeare’s plays are still popular. Nowadays many people like them: we laugh  and cry with Shakespeare’s characters. Besides William Shakespeare wrote a lot of sonnets. Now we’ll listen to one of them. It is sonnet 66.        …, will you recite it? 18 66 Tir’d with all these, for restful death I cry, As to behold desert a beggar born, And needy nothing trimm'd in jollity, And purest faith unhappily forsworn, And gilded honour shamefully misplac'd, And maiden virtue rudely strumpeted, And right perfection wrongfully disgrac'd, And strength by limping sway disabled And art made tongue­tied by authority, And folly — doctor­like — controlling skill, 19 And simple truth miscall'd simplicity, And captive good attending captain ill:       Tir'd with all these, from these would I be gone,       Save that, to die, I leave my love alone. 66 Зову я смерть. Мне видеть невтерпеж Достоинство, что просит подаянья, Над простотой глумящуюся ложь, Ничтожество в роскошном одеянье, И совершенству ложный приговор, И девственность, поруганную грубо, И неуместной почести позор, И мощь в плену у немощи беззубой, И прямоту, что глупостью слывет, И глупость в маске мудреца, пророка, И вдохновения зажатый рот, И праведность на службе у порока. Все мерзостно, что вижу я вокруг... Но как тебя покинуть, милый друг! 20 Перевод С.Я. Маршака His poetry is still alive and modern composers write music to his sonnets. To prove it I’d like you to listen to the 90th sonnet which Alla Pugachyova sang in the film “The Woman Who Sings” which was short in 1980s. Some phrases from Shakespeare’s plays have become famous and we often use them in our everyday life. Have a look at them and try to read and translate them. If you can, comment on them. Quotations from Shakespeare: 1) All the world is a stage. 2) To be or not to be. 3) Cowards die many times before their death. V. Домашнее задание: VI. Подведение итогов урока. Оценки. 21

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)

Урок английского языка на тему “SWEET SWAN OF AVON”(10 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
14.02.2017