Календарно-тематическое планирование "Условие в Python" 8 класс
Оценка 5

Календарно-тематическое планирование "Условие в Python" 8 класс

Оценка 5
Разработки уроков
docx
информатика
8 кл
29.01.2020
Календарно-тематическое планирование "Условие в  Python" 8 класс
Conditional statements (if/elif/else). Условные операторы (if/elif/else).
Краткосрочный план урока Условие ГОТОВО6.docx

Краткосрочный план урока 

 

Школа: Гимназия №6 г.Семей

Дата: 27 февраля 2019 г.

ФИО учителя: Maлышкинa T.Ю.

Класс:  8 «Б»

Количество присутствующих:

                        отсутствующих:

Theme of the lesson:

Тема урока:

Conditional  statements (if/elif/else).
Условные операторы (if/elif/else).

Learning objectives:

Цели обучения:

-          apply if/elif/else statements;

-           применять операторы if / elif / else;

-          solve problems.

-          решать проблемы.

LESSON PLAN

Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Middle

 

 

-     Good morning!

-     Sit down, please.

-     Let's start our lesson.

-     let's please remember the words

Write the lesson topic.

  

Look at the block diagram. Please tell me how it will be performed?

Who can do this?

 

Next  block diagram.

Please give me an explanation of this flowchart.

The  teacher listens to the students' responses.

Fine.  Well done!

 

 

Today we need to learn how to make a program and a flowchart for the task.

 

Task 1. Which number: single or double, positive or negative?

Task 2. Determine the existence of a triangle on three sides.

Task 3. Take into account the required program, which should give an assessment to the student regarding the entered score.

Task 4. "Guess the number" The user makes a number from 1 to 5. It is required to guess it, asking as few questions as possible.

 

Wonderful.  We have successfully written programs.

 

You need to write programs using these flowcharts.

 

Please  write your programs on the sheets.

 

Students think through the structure of the program.

 

Write down and hand over to the teacher.

 

 

 

 

 

Presentation ,

slide 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

slide 2,3

 

 

 

slide 4

 

 

 

 

 

 

 

slide 5

 

 

 

 

 

 

 

 

slide 6

 

slide 7

 

 

 

 

slide 8

 

 

 

 

 

 

 

Homwork: conspect.

 

Reflection. 
Summarize.

Аttach stickers on your level

 

Presentation

 

 

 

 

 

Slid12

 

 

End

- The lesson is over. Thanks to all!

 

 


 

Краткосрочный план урока

Краткосрочный план урока

Task 1. Which number: single or double, positive or negative?

Task 1. Which number: single or double, positive or negative?
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
29.01.2020