План урока ''Friendship"
Оценка 5

План урока ''Friendship"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
15.11.2018
План урока ''Friendship"
План урока по теме ''Friendship" подготовлен по учебнику Excell для 5 класса. На уроке проводится работа по проверке лексики в игровой форме ( игра с мячом), проводится работа с текстом, пишется письмо другу по образцу. Обратная связь осуществляется через таблицу с вопросами и смайликами.План урока по теме ''Friendship" подготовлен по учебнику Excell для 5 класса. На уроке проводится работа по проверке лексики в игровой форме ( игра с мячом), проводится работа с текстом, пишется письмо другу по образцу. Обратная связь осуществляется через таблицу с вопросами и смайликами.
план урока Дружба.docx
Unit of a long term  plan: Values Lesson plan School: Predgornoe secondary school –kindergarten Date: 15/11/2018 Teacher name: Makarova V.A. CLASS: 5 Lesson title Number present: absent: Friendship  Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to (link to  the Subject programme) Lesson objectives 5.R6  recognise the attitude or opinion of the writer  in short texts on a limited range of general  and  curricular topics 5.W3  write with  support factual descriptions  at text level which describe people, places and objects 5.S4  respond with limited flexibility at sentence  level  to unexpected comments on an increasing  range of general and curricular topics               All learners will be able to: ­ read an email about friendship ­ find  missing words ­ write sentences which describe people, places, objects             More learners will be able to: ­answer the questions about the opinion of the author ­answer the questions about their best friend. ­ write the sentences in the correct order           Some learners will be able to: ­write email about themselves Level of thinking skills Assessment criteria Values links Knowledge and understanding. Application Identify the attitude and opinion of the author. Use the information to write sentences which describe  people, places and objects.   Friendship is the most important thing in our life.   Cross­curricular links Music Previous learning Friendship Plan Planned timings Start     5 min Middle          5 – 8              min                 Resources  Presentation slide           EXCEL  Students’ book, Pg 43 Planned activities (replace the notes  below with  your planned activities)  I.Org. Moment of the lesson. Greeting Hello my friend, This is my hand I am glad to see you! How are you? Watching video Hello my friend Game with a ball.  Adjectives describing friends. Honest Loyal Friendly Fun Helpful kind Task 1. I. Complete the text with words from  the list.  Read and check. Activity: Read aloud. 4• funny • name • free • class           From: Sezim To: Anna Subject: My best friend Hi Anna, I want to tell you about my best friend.  Her 1) ................... is Sofia.  She’s 11 years old and we’re in the same 10min                           End   Questio ns Did you like the  theme  of the  lesson? Did you work  hard? Are you a good  friend? 2) ................... at school.  Sofia is very clever. She’s also a very  3) ................... person.  She always makes me laugh. In our  4) ................... time, we love watching  films together. Comedies are our  favourites.  How about you? Have you got a best  friend? Write back soon. Best wishes, Sezim Descriptor:  A learner •         Reads an email •         Fills the missing words Differentiation by support Less able learners: Match  the answers  with  translations  Task 2. P:  5.R6 Read the email and answer the questions. 1 What is the email about? 2 Who is Sezim’s best friend? 3 What is Sezim’s best friend like? 4 What do they like doing together? 5 What does Sezim ask Anna to do? •Descriptor: A learner    Finds answers to the questions from an  email (  for less able learners) Writes letter to his (her friend)( for more able student Write an email similar to the one in Ex.  1 (50­70 words). Feedback   handout  presentation Differentiation.  Finds answers to the questions from an email (  for less able learners) Writes letter to his (her) friend( for more able student) Write an email similar to the one in Ex. 1 (50 words).

План урока ''Friendship"

План урока ''Friendship"

План урока ''Friendship"

План урока ''Friendship"

План урока ''Friendship"

План урока ''Friendship"

План урока ''Friendship"

План урока ''Friendship"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.11.2018