Презентация на тему AKT

  • Научно-исследовательская работа
  • ppt
  • 25.06.2018
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

улар ҳулқ-атворига хос бўлган характерга эга бўлади. Бундан ташқари, оилавий шароитнинг салбий таъсири ҳам девиант ёки тарбияси оғир ўсмир ёшларнинг келиб чиқишига сабаб бўлади. Айрим оилаларда бола учун зарурий имкониятлар мавжуд эмаслиги сабабли бола нохуш ҳолат билан ёлғиз кураш олиб бориш кечинмалари билан яшайди. Ўсмир ёш дунёсида оилавий шароитга нисбатан пайдо бўлган норозилик ҳисси кундан кун авж олиб ички қўзғолонга айланиб боради. Бундан ташқари, ота-она ўртасидаги муносабатларнинг носоғломлиги, баъзи ота-оналарнинг спиртли ичимликларга ружу қўйишлари ҳам ўсмир ёшнинг руҳий дунёсига таъсир кўрсатади. Кўпинча, ўсмир ёшлардаги девиантлилик оиладаги ва таълим тизимидаги педагогик қаровсизлик натижасида юзага келади.Педагогик қаровсизлик қуйидаги кўринишларда тавсифланади: 1. Ҳулқ-атвордаги беқарорлик, ўз “мен”ига ортиқча баҳо бериш. 2. Катталар ва тенгқурлари билан алоқа бузилиши, ўқиш ва меҳнатга қизиқмаслик, низолар эгоистик йўналишга асосланиши. 3. Салбий характер хусусиятлари яққол намоён бўлади, ҳуқуқбузарлик ошкора қилинади, ўзлари тўғри деб қабул қилган “аҳлоқ нормалариулар ҳулқ-атворига хос бўлган характерга эга бўлади. Бундан ташқари, оилавий шароитнинг салбий таъсири ҳам девиант ёки тарбияси оғир ўсмир ёшларнинг келиб чиқишига сабаб бўлади. Айрим оилаларда бола учун зарурий имкониятлар мавжуд эмаслиги сабабли бола нохуш ҳолат билан ёлғиз кураш олиб бориш кечинмалари билан яшайди. Ўсмир ёш дунёсида оилавий шароитга нисбатан пайдо бўлган норозилик ҳисси кундан кун авж олиб ички қўзғолонга айланиб боради. Бундан ташқари, ота-она ўртасидаги муносабатларнинг носоғломлиги, баъзи ота-оналарнинг спиртли ичимликларга ружу қўйишлари ҳам ўсмир ёшнинг руҳий дунёсига таъсир кўрсатади. Кўпинча, ўсмир ёшлардаги девиантлилик оиладаги ва таълим тизимидаги педагогик қаровсизлик натижасида юзага келади.Педагогик қаровсизлик қуйидаги кўринишларда тавсифланади: 1. Ҳулқ-атвордаги беқарорлик, ўз “мен”ига ортиқча баҳо бериш. 2. Катталар ва тенгқурлари билан алоқа бузилиши, ўқиш ва меҳнатга қизиқмаслик, низолар эгоистик йўналишга асосланиши. 3. Салбий характер хусусиятлари яққол намоён бўлади, ҳуқуқбузарлик ошкора қили
Иконка файла материала Phrasal Verbs.ppt
Phrasal Verbs Units 11 ­ 12
Introduction A phrasal verb    =    a verb     +     a particle              For example: put off              Put  =  verb            off  =  particle     I put off my trip. =  I postponed my trip.    The verb and the particle have a special  meaning.
When you use the same verb with  a different particle, the meaning  changes.       put + off = to postpone     put + on = to cover your body with clothes              put + back = to return something to its original place    put + away = to put something in its original place
Some phrasal verbs have more  than one meaning.         keep on = to continue         keep on = not to remove something         take off = remove          take off = leave
They are very common,     especially in  informal      English.
Kinds of Phrasal Verbs Phrasal Verbs Transitive Intransitive Separable Inseparable Must be  Separated Three­word Verb
Transitive Phrasal Verbs   These verbs have objects.              Are you writing down these notes?       I haven’t called Mr. Wilson back.
Intransitive Phrasal Verbs  These verbs do not have objects.               Tony’s car broke down.                                                                        Jane grew up in a small town.
Separable Phrasal Verbs  Most phrasal verbs are separable.  The verb and the particle can be separated.  When the object is a noun, you can:     Put the noun after the particle.           Jimmy put on his coat.                        or     Put the noun between the verb and the particle.          Jimmy put his coat on.  When the object is a pronoun, you must put it between the  verb and the particle.         Jimmy put it on         Jimmy put on it. (incorrect)
When to separate phrasal  verbs You can separate the verb and the  particle when the object consists of just a  few words.          Mr. Wilson called his appointment off.
When not to separate  phrasal verbs You cannot separate the verb and the  particle when the object is longer than     four words.        Mr. Wilson call off his 3:30 appointment        with Dr. Smith.        Mr. Wilson call his 3:30 appointment        with Dr. Smith off. (incorrect)
Inseparable Phrasal Verbs The verb and the particle can’t be separated. With these verbs, you cannot put the object  between the verb and the particle, even  when the object is a pronoun.          Yesterday, I ran into Alan.         Yesterday, I ran into him         Yesterday, I ran Alan into. (incorrect)                 Yesterday, I ran him into. (incorrect)
Phrasal verbs that must be separated There is a small number of these verbs. With these verbs, you must put the object  between the verb and the particle.        Tina kept her jacket on.        Tina kept on her jacket. (incorrect)
Three­word Phrasal Verbs These verbs are usually inseparable.  Phrasal verb + a preposition          Tina dropped out of school.      Joe went back to his country.
Review  Two Word Phrasal Verbs
ask blow break cross eat figure  fill  find outout go hand help point print put  take  throw
down down break fall put sit tear turn write
break bring call cheer clean dress fill get give grow upup hang look make pick show speak stand stay tear turn
backback pay put sit take turn bring call come get give go
onon call get go have leave put try turn
offoff call get lay put shut turn
inin come fill get hand
overover get go look start talk think turn
Review  Three Word Phrasal Verbs
withwith come along fool around get together get along get through hang around hand out ofof drop out get out move out run out tear out
fromfrom get back keep away toto come over go back go over move in
How can I learn the phrasal verbs? By heart! By heart!